حال و هوای ارومیه محرمی نیست/ کم کاری مسئولان در شمال غرب ترین نقطه کشور در سیاه پوش کردن شهر.

حال و هوای ارومیه محرمی نیست/ کم کاری مسئولان در شمال غرب ترین نقطه کشور در سیاه پوش کردن شهر.

احسان سفیدگری مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید قاضی طباطبایی ارومیه گفت: دشمنان با جنگ روانی در جهت تضیف یا بی رونق کردن مراسم عزاداری اهل بیت (ع) و به ویژه عزای اباعبدالله الحسین (ع) و ایجاد دوگانگی سلامت و عزاداری هستند.

وی بیان داشت: در برگزاری عزاداری ماه محرم بایستی یک سری مسائل را نظر داشته باشیم و در این میان بهره گیری از جایگاه عاشورا و محرم به عنوان محور ارزش ها و باورهای دینی ضروری است و بایستی برای حفظ ارزش های محرم به طور جد تلاش کنیم.

احسان سفیدگری افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام محرم فضای شهر رنگ و بومی محرمی به خود می گرفت اما امسال فضاسازی و سیاه پوش کردن شهر نسبت به سال های دیگر بسیارکم تر به چشم می خورد.

گرچه برخی از میادین شهر با ریسه و پرچم های کوچک عزا، سیاه پوش شده است، اما این فضا سازی به گونه ای نیست که حال و هوای محرم را به شهر ببخشد.

وی افزود: چند میدان سطح شهر پلاکارد و پرچم مشکلی نصب شده آن هم برخا توسط هیات های مذهبی محلات، اما با توجه به اهمیت ماه محرم انتظار بیشتری از سازمان های ذیربط در خصوص سیاه پوش کردن شهر می رفت.

در پایان خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه فضا سازی حال حاضر سطح شهر برای ایام محرم قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: ادارات سطح شهر نیز با نصب یک بنر بر سر در اداره بسنده کرده اند اما سال های گذشته فضا سازی بهتری را در شهر شاهد بوده ایم، اگر لازم است پرچم و بنر صلواتی می‌توانیم برایشان ارسال کنیم.