عصر شعر قرار عیدانه انجمن ادبی قرار برگزار شد

عصر شعر قرار عیدانه انجمن ادبی قرار برگزار شد

به گزارش ندای ارومیه، انجمن ادبی قرار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با برگزاری سلسله جلسات دورهمی در ارومیه آغاز کرده است.

این انجمن نه تنها در سطح شهرستان ارومیه بلکه به‌صورت استانی و فرااستانی نیز جلساتی در تراز برنامه‌های کشوری برگزار کرده و همین موضوع سبب شهرت این انجمن شده و بیش‌از هر انجمن دیگری در آذربایجان‌غربی مقبولیت بیشتری دارد.

در طول ۱۴ ماه فعالیت این انجمن تاکنون بیست‌وهشت جلسه دورهمی شعر همراه با رونمایی از کتب شعر برگزار شده است. از جمله این کتب می‌توان به رونمایی از کتاب مراقبت از تاریکی نوشته شهرام میرزایی، گل‌بول‌های بی‌نظم نوشته الناز آفاق، زن شرقیِ من نوشته خلیل شیخلو، مجموعه ترجمه «اللاهین حکمی‌ایله یارانمیشام من» به قلم علی رشتبر، چین و چروک‌های خانم اتو نوشته آیدا دانشمندی، تنهایی همیشه بد نیست نوشته ناهید سلطانی، ترنمی به لهجه باران به قلم سهیلا پارسایی‌مهر و «داغلار منی هارایلادی» مجموعه اشعار زنده‌یاد محمود صادق‌پور اشاره کرد.

از دیگر اقدامات ارزنده این انجمن می‌توان به اجرای برنامه‌های زنده مجازی در سطح کشوری و بین‌المللی اشاره کرد.

در همین راستا و با توجه به فرارسیدن ایام نوروز ۱۴۰۰ دورهمی تحت عنوان عصر شعر قرار عیدانه با حضور بیش‌از یک‌صد و پنجاه نفر از شاعران و ادیبان استانی و استان‌های همجوار برگزار شد.

این نشست صمیمی به همت انجمن ادبی قرار، مجموعه شهرداری ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در پایان این نشست که با حضور شهردار ارومیه، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه ۲ ارومیه و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد از شاعران با اهدای لوح و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پبام