تلاش مدیران دولت تدبیر و امید قابل قبول است / از مردم طلب حلالیت می کنیم

تلاش مدیران دولت تدبیر و امید قابل قبول است / از مردم طلب حلالیت می کنیم

به گزارش ندای ارومیه؛ محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه بیست و یکم شهریور در آئین اختتامیه جشنواره شهید رجائی با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم در تحمل کم و کاستی های موجود تصریح کرد: با وجود همه تلاش های انجام گرفته و ارتقای شاخص های زیرساختی ولی هنوز از نقطه مطلوب که برازنده مردم شریف استان است فاصله داریم.

وی افزود: در چهار سال اخیر اقدامات ارزنده ای در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد در استان شکل گرفته که موجب شد امروز مبارزه با فساد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی حذف رانت ۶۰۰ میلیاردی سوخت را یکی از مصادیق مبارزه با فساد دانست و ادامه داد: خوشحالیم که در این مسیر مقاومت کردیم و حق مردم را به خودشان برگرداندیم.رانت حواله های سوخت، معابر کولبری و زمین خواری را حذف کردیم و در این راه کسانی که دستشان از این منابع کوتاه شده برای متوقف کردن این جریان دست به هر کاری زدند. این شیوه، الگویی برای سایر استانهای کشور شد. با حذف این رانت نزدیک به هزار میلیارد تومان برای مردم محروم هزینه شد.

شهریاری گفت: کمبود منابع عمرانی مانع ایجاد زیرساخت های عمرانی نشده و در چند سال اخیر پروژه های مهمی به بهره برداری رسیده است.

وی افزایش ۲ هزار تخت بیمارستانی در دوسال را از مصادیق کار جهادی دانست و گفت: چند سال پیاپی رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور هستیم. در بهره مندی از آب روستایی سه درصد فراتر از میانگین کشوری هستیم. در گاز رسانی از ۳۲ درصد به بیش از ۸۴ درصد و برخورداری ۹۵ درصدی جمعیت رسیده ایم. در جدول کشوری بودجه به استان پنجم کشور رسیده ایم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات مثبت انجام یافته در استان را وارونه معرفی می کنند گفت: این افراد علاوه بر اینکه اقدامات مثبت را وارونه جلوه می دهند با ایجاد اختلاف های قومی و مذهبی درپی کسب منافع خود هستند.

شهریاری تصریح کرد: این استان مردم بی نظیری دارد که علیرغم تمامی مشکلات در وحدت و همدلی با همدیگر زندگی می کنند و توجهی به نقشه های تفرقه افکنان ندارند.

وی با قدردانی از حمایت و راهنمایی های ائمه جمعه در استان، خاطرنشان کرد: این انتظار می رود تا برخی دوستان از تریبون نماز جمعه که محل دعوت به تقوا الهی و اخلاق اسلامی است برای بیان حق و حقیقت و نه توهین و افترا استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: رشد ۷۰۰ درصدی صادرات در سه سال اخیر و از قبل آن رونق اشتغال و دهها موفقیت دیگر را برخی می بینند ولی ترجیح می دهند بخاطر منافع شخصی، واقعیت را برعکس جلوه و مردم را ناامید سازند.

شهریاری استفاده از نیروهای بومی و جوان را از جمله اقدامات شاخص دانست و گفت: همه مدیران فعلی این استان فرزندان همین آب و خاک هستند. از مدیران توانمند بومی استفاده کردیم و اگرچه عده ای در راستای دستیابی به اهداف شخصی خود مدعی هستند از نیروهای غیربومی استفاده شده اما واقعیت این نیست و این دوستان هدفشان تشویش اذهان عمومی است.

وی مردمداری را فلسفه انقلاب اسلامی دانست و گفت: تا جایی که در توان داریم باید به مردم خدمت کنیم و این امر را تا آخرین لحظه خدمت به درستی پیاده سازیم.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش و همت مدیران و کارکنان دستگاه های اجرائی، خدمت کردن به مردم در این شرایط سخت اقتصادی را امری ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: مردم داری باید رکن اصلی مدیریت باشد. حل مشکلات هرچند ساده مردم، در امید آفرینی و افزایش اعتماد به حاکمیت بسیار موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص روند انتخاب دستگاه های برتر این جشنواره نیز گفت: برخی دستگاه ها در بخش مدیریت سرمایه، دولت الکترونیک، توسعه فرهنگ سازمانی، مبارزه با فساد و شفافیت و صیانت از حقوق شهروندان و مدیریت بهره وری طبق ارزیابی های معرفی شده از سطح ملی عملکرد بهتری داشته اند و این نافی عملکرد خوب دیگر دستگاه ها نیست. اگر این دوستان نیز به ارزیابی ها توجه داشتند قطعا برگزیده می شدند.

شهریاری در ادامه از مردم استان بخاطر کم و کاستی های موجود که ناشی از تحریم، کرونا و کمبود نقدینگی بوده طلب حلالیت نمود.