اجرایی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

اجرایی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش ندای ارومیه؛ سردار حبیب شهسواری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دفاع مقدس ما استمرار و منشا عاشورایی دارد و خواهد داشت؛ تا زمانیکه مردم در این دنیا هستند این ویژگی خود را حفظ خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار « ما مقتدریم» در سراسر استان برگزار خواهد شد.

سردار شهسواری ادامه داد: اگر به دفاع مقدس از دریچه علوم دفاع مقدس و علوم معارف نگاه کنیم در می‌یابیم که پر از مفاهیم و تجربه های بی نظیری است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دانش آموختگان بسیار زیادی از جمله شهید مهدی باکری، شهید امینی، شهید آبشناسان و در عصر امروزی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی داشت تأکید کرد: حال به دانش آموختگان آکادمیک غرب نگاه کنید، در قضیه افغانستان چنان ترسیدند که تجهیزات نظامی خود را زمین گذاشتند و فرار کردند و هزینه های میلیارد دلاری آنها بر باد رفت، فرق بین مکتب عاشورایی با سایر مکتب های غربی در اینجا معلوم میشود.

شهسواری با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس به عنوان اوج قله انقلاب اسلامی است، بیان کرد:این دوران باید به عنوان نماد عزت و شرف مردم ایران اسلامی برای جوانان بازشناسایی و بازتعریف شود.

وی ادامه داد: تدین و دینداری مردم باعث پیروزی و ماندگاری خاطرات دفاع مقدس در اذهان عمومی شد و بر همین اساس باید تمام مبانی دینی و اعتقادی مردم در آن دوران برای نسل جوان توضیح و تعریف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان آذربایجان غربی نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشت، گفت: در طول انقلاب اسلامی شاهد سلحشوری مردم آذربایجان غربی بودیم که در برابر ضدانقلاب و دشمنان ایستاده اند و خواهند ایستاد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ برنامه در ۸۰ عنوان در کمیته نیروهای مسلح و بسیج تدوین شده است که در طول هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس از یک میلیون نفر پیشکسوت و در استان آذربایجان غربی نیز ۴۰ هزار نفر پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: مراسم عطر افشانی مزار شهدا، گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نماز جمعه ، تجلیل زنان ایثارگر، تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه و پژوهشگر، تجلیل از جهادگران، برنامه های تبیینی در راستای نقش ولایت در حماسه حصر آبادان و مراسم نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس بخشی از برنامه های محوری ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی بیان کرد: زنان و خانواده ها نقش کلیدی و حیاتی در مفاهیم دفاع مقدس دارند ما نباید از نقش زنان و خانواده ها غافل شویم.

سردار حبیب شهسواری عنوان کرد: ۴۱ یادواره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح محلات و شهرستان ها برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اظهارداشت: ۲۷ پروژه عمرانی به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد در طول هفته مقدس افتتاح خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همانطور که در دفاع مقدس تمامی مردم بسیج شدند و از مرز های دفاع مقدس دفاع کردند و اگر لازم باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی دارد که برای واکسیناسیون عمومی ورود پیدا کند.

سردار شهسواری خاطر نشان کرد: بیش از ۲۲ پایگاه واکسیناسیون برای تزریق واکسن در سطح استان توسط سپاه پاسداران در استان برپا شده است و آمادگی دارد که این تعداد پایگاه را به صد پایگاه واکسیناسیون افزایش بدهد.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه اخباری در خصوص اینکه نام وی در لیست نامزد های استانداری توسط مجمع نمایندگان استان نوشته شده بود، توضیح داد: بنده به لباس پاسداری خود می بالم و افتخارم این است که خادم ملت در این لباس هستم، هدف و علاقه ای برای استانداری آذربایجان غربی ندارم؛ بنده از لحاظ قانونی این موضوع را پیگیری خواهم کرد و از این موضوع بعنوان بد اخلاقی سیاسی یاد میکنم.

انتهای پیام/