مسولان دولت تدبیر و امید درس عبرت باشند

مسولان دولت تدبیر و امید درس عبرت باشند

به گزارش ندای ارومیه؛ حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: ماجرای مباهله موجب شد تا عظمت و حقانیت اسلام بر تمام مردم اثبات شده و صداقت گفتار مکرم اسلام و ادعاهای وحیانی آن حضرت بیش از گذشته آشکار شود واین واقعه یکی از دلایل نبوت و کرامت‌های ان حضرت بوده و مباهله در تقویت ایمان مسلمانان و تضعیف روحیه مخالفان تاثیری بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: پیام دیگر واقعه مباهله این است که اگر انسان اعتقاد و باور قلبی به خدا داشته باشد هر چه بخواهد خداوند به او عنایت می‌کند واین باور در زندگی انسان بسیار مهم است به طوری که پیامبر نیز این باور را داشت که با عزیزترین افراد خاندان خود حاضر به مباهله شود.

قریشی با اشاره به جریان مباهله گفت: پیامبر اسلام (ص) عزیزترین کسان خود را به گونه‌ای تربیت کرده بود که به آن‌ها مطمئن بود آنان جزء پاک‌ترین و کامل‌ترین انسان‌ها هستند.

وی از تمام مردم آذربایجان‌غربی  که به مناسبت عید بزرگ غدیر برنامه‌ها و مراسم‌های متعددی در سراسر استان برگزار کرده بودند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه غدیر در سراسر استان، گفت: برگزار کردن این مراسم از منظر  خداوند نشانه تقوا و ایمان افراد هست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۲۰ ذی‌الحجه و ولادت امام موسی بن جعفر «ع»، ادامه داد: مردم باید مسیر زندگی خود را همانند امام موسی بن جعفر در راستای حمایت از مظلومان و نیازمندان قرار بدهد چرا که وی به مردم مستضعف شبانه کیسه‌های ارزاق توزیع می‌کرد.

قریشی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هئیت دولت، اظهار داشت: اعضای دولت هر خدمتی به مردم کرده‌اند در نزد خداوند محفوظ است.

وی تاکید کرد: برخی می‌خواهند براساس سمتی که دارند برای خود و هم‌گروه‌های سیاسی نیز کارهایی کنند و سرمایه دنیوی به دست بیاورند اما در فرهنگ دین اسلام افراد باید برای آخرت خود  سرمایه جمع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تمام بدنه دولت آینده باید این مسئله را در نظر بگیرند که از این فرصت خدمت به مردم استفاده کند و آخرت خود را با این اقدامات تضمین کنند.
قریشی افزود: تمام اعضای دولت جدید باید این را بدانند که فرصت خدمت به مردم، نعمت الهی است و خداوند از نعمت‌هایی که به افراد داده است سوال خواهد پرسید.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: کسانی که در دولت جدید مسئولیت خواهند گرفت باید از دولت یازدهم و دوازدهم عبرت بگیرند که به دشمنان نظام از جمله آمریکا و اسرائیل اعتماد نکنند چرا که هرکجا مستقل وارد شدیم پیروز و موفق شده‌ایم.

قریشی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان ما در ایام انتخابات مسئولیت انقلابی و دینی صحبت می‌کنند ولی بعد از دوران مسئولیت جبهه‌گیری‌های خود را عوض می‌کنند.

انتهای پیام/