شفافیت مدیریت شهری ودعده شورای ششم برای مردم! / انتخاب شهردار در دستور کار شورای شهر ارومیه

شفافیت مدیریت شهری ودعده شورای ششم برای مردم! / انتخاب شهردار در دستور کار شورای شهر ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه ، انتخاب شهردار ارومیه از هفته آینده در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: با توجه به حساسیت موضوع ، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه تلاش خواهند کرد تا پس از بررسی های کامل رزومه های کاندیداهای پست شهرداری ارومیه ، انتخاب اصلح را انجام دهیم.

حجت الاسلام خلیل پور رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شورای پنجم شفاف بود و کار رسانه ای میشد نیازی به کار تبلیغاتی در ایام انتخابات نبود؛ شورای ششم در خصوص شفافیت جلسات متعددی داشتند و تصویب شده است که بصورت لایو برگزار شود.

خلیل از پخش شدن جلسات شورای ششم از طریق لایو در آینده خبر داد و افزود: تمامی ریز هزینه کرد های شهرداری در قالب دفترچه از طریق سایت شورای شهر ارومیه منتشر خواهد شد و مردم می‌توانند نسبت به تمامی هزینه های در آمدی و هزینه کردی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص دفاع شورای پنجم از جریان فساد و قدرت ، گفت:  شورای پنجم هیچ گونه دفاعی و حمایت از جریان فساد انجام داده نشده است و این خبر شایعه است! رویکرد شورای ششم مبارزه با فساد است.

این مقام مسئول با اشاره به لیست ۲۴ نفری نامزد های شهرداری اورمیه گفت: بر اساس استعلامات و پایش ها این لیست در نهایتا ۱۰ نفر شده است و این هفته نامزد های شهرداری ارومیه به شورای شهر خواهند آمد و برنامه های خودشان را ارائه خواهند داد.

وی همچنین خطاب به خبرنگاران گفت: حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا بلامانع است و خبرنگاران می‌توانند مطالبات خود را از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بصورت شفاف بخواهند.

«وحدت در راستای انتخاب شهردار اصلح»

توکل مهر عضو شورای شهر ارومیه تاکید کرد: شهرداری باید انتخاب شود که در شان مردم و شهر ارومیه باشد. تنوع فرهنگی میتواند بعنوان پتانسیل برای جذب سرمایه‌گذاری و پیشرفت شهری استفاده کرد.

توکل مهر با اشاره به اینکه هدف اصلی شورای ششم وحدت میان اعضای کرد و شیعه در راستای انتخاب شهردار اصلح هست، تصریح کرد: شورای شهر ارومیه با تعامل شروع بکار کرده و بقول همکارم ابراهیم‌زاده نه ما ۲ نفریم و نه شما ۹ نفر، ما ۱۱ نفریم. میخواهیم بصورت جهادی فعالیت کنیم و یازده یا دوازده جلسه قبل از شروع رسمی شورای ششم میتواند دلیل این ادعا باشد.

صادق توکل مهر گفت: شورای سیاست‌گذار و برنامه ریز است و برمبنای شاخص های مدنظر شهردار را انتخاب خواهد کرد و تسلیم‌ فشارهای بیرونی نخواهیم شد.

« مشکلات ۳ جایگاه CNG نیازمند قطعات » 

احد یوسفی دبیر اول شورای شهر اورمیه گفت: والیبال برای مردم‌ اورمیه فراتر از ورزش بوده و به نوعی نماد شهر اورمیه محسوب می‌شود

یوسفی بیان کرد: والیبال اورمیه در کشور حرف اول را می‌زند و چه بسا ترسیدند که در صورت عدم خط خوردن تعدادی از بازیکنان اورمیه‌ای از جمله محمدرضا حضرت‌پور و بردیا سعادت اسم تیم حاضر در المپیک تیم ملی اورمیه باشد

وی والیبال را یکی از فرهنگ های شهر ارومیه دانست و افزود: برنامه‌هایی برای افزایش فضاها و سالن‌های ورزشی اورمیه و همچنین حمایت از والیبال محلات داریم

وی با اشاره به جایگاه های CNG در سطح شهر ارومیه گفت : ۳ جایگاه CNG شهرداری اورمیه با مشکلات خرابی و نبود قطعات مواجه است و تازمانی که قطعات این جایگاه ها تامین نشود مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

احد یوسفی خاطر نشان کرد: مشکل پرداختی حقوق فعالین حاضر در جایگاه‌های CNG شهرداری تا انتهای هفته جاری پرداخت می‌شود.

«به سراغ شتر دزد ها برویم! » 

نقی کریمی عضو شورای شهر ارومیه اظهار داشت: شهرداری ارومیه حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان بدهی دارد و ماهیانه حدود ۴۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و در حال حاضر بیش از ۵٠٠٠ نفر پرسنل دارد.

نقی کریمی گفت:  به سراغ شتر دزد‌ها برویم، تخم مرغ دزدها هم پیدا می‌شوند، وضعیت بحرانی است شوخی هم با کسی نداریم؛ باید به مدیریت شهری کمک کنیم چراکه شهر به همت و هم‌افزایی و اتحاد نیاز دارد.

« اولویت اصلی رسیدگی به مشکلات مناطق کم برخوردار شهر ارومیه »

مرتضی منافی،نائب رئیس شورای شهر ارومیه اظهارداشت: من استقلالم را در خصوص انتخاب شهردار حفظ می‌کنم و به هر کسی بتواند این وضعیت بحرانی را بهبود بدهد رای میدهم؛ ما باید برنامه‌ای برای شهردار داشته باشیم نه شهردار برای ما!

وی اذعان داشت: باید برنامه‌ای برای مناطق محروم داشته باشیم، من خودم اهل حسین آباد ارومیه هستم و مشکل مناطق محروم را میدانم. مناطق محروم شهر از لحاظ خدمات رسانی در وضع قرمز هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به مناطق محروم نگاهی مضاعف داشت، تاکید کرد: شناسایی و ارائه خدمات به مناطق محروم یکی از  اولویت‌های اصلی شورای ششم است.

مرتضی منافی بیان کرد: مردم این مناطق فرزندانشان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند باید کار کنیم تا اوضاع بهتر شود و شرمنده مردم نباشیم.

 

انتهای پیام/