واکسیناسیون عمومی را فردا با قدرت شروع خواهیم کرد

واکسیناسیون عمومی را فردا با قدرت شروع خواهیم کرد

دکتر نمکی در سی‌وششمین آیین پویش ره سلامت در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از همکاری تمامی نهادها، سازمان ها و الخصوص مردم تقدیر و تشکر میکنم که نقش مهمی در مهار کردن پیک های ویروس کرونا داشتند.

نمکی تصریح کرد: توسعه بیمارستان های استان آذربایجان غربی و افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی از جمله اقدامات فاخر دولت در هشت سال اخیر است.

وی گفت: احتمالا در هفته های آینده درگیر پیک پنجم ویروس کرونا باشیم لذا امیدواریم که با همکاری سازمان ها، نهاد ها و مردم از شرایط کرونایی بگذریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ یک از پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان متوقف نشده است بیان کرد: وزارت بهداشت علی رغم شرایط کرونایی حاکم بر کشور، روند اجرایی پروژه های عمرانی در حوزه های بهداشت و درمان را متوقف نکرده است.

نمکی پروژه جامع زنان ارومیه را یکی از پروژه های فاخر دانست و افزود: بیمارستان جامع زنان ارومیه جزو بیمارستان های کم نظیر در منطقه است که به نام دکتر مهزاد از پزشکان برجسته استان آذربایجان غربی مزین شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: طرح حاج قاسم سلیمانی که توسط بسیجیان در محلات در سطح شهرستان ها برگزار شد موفقیت های چشمگیری داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور درگیر ویروس نوع هندی و کالیفرنیا بود؛ گفت: دو ماه پیش کانون های پر خطر ویروس های هندی و کالیفرنیا را در سطح کشور شناسایی کردیم و با اقدامات شبانه روزی کادر درمان توانستیم شیوع این ویروس ها را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان های هرمزگان ، بوشهر ، آذربایجان غربی، یزد و قم شاهد ویروس های جهش یافته هندی و کالیفرنیا بودیم که مهار شدند.

وی بیان کرد: بزرگ ترین داغی که در دلم وجود دارد این است که دوستان و عزیزانم را از دست میدهم ولی خودم همچنان مانده ام.

نمکی گفت: ویروس کرونا در زمانی شیوع پیدا کرد که جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین شرایط تحریم ها  قرار گرفت؛ ما در اوایل حتی در تهیه ماسک و ابزار آلات ساده گرفتار شده بودیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز علی رغم مشکلات و تحریم های موجود جمهوری اسلامی ایران توانسته است جزو کشور های تولید کننده واکسن و صادرکنند دستگاه ونتیلاتور باشد.

وی گفت: قرار بود که مبلغی برای وزارت بهداشت تخصیص داده بشود که متاسفانه تاکنون حجم قابل توجهی از این مبلغ به حساب وزارت بهداشت واریز نشده است.

نمکی بیان کرد: برخی میخواهند عملکرد کادر درمان را زیر سوال ببرند؛ ما در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰۰ الی ۶۰۰ تخت خالی داریم و هیچگونه مشکلی از بابت تجهیزات پزشکی نداریم ولی رسانه ها چنان وانمود میکنند که انگار در سیستان و بلوچستان کسی به داد مردم نمی رسد.

وی از عدم همکاری و همراهی برخی از دولتمداران انتقاد کرد و گفت: ما از تنهایی گلایه مند هستیم و از مردم عزیز که ما را در این ایام همراهی کرده اند سپاسگذاریم.

سعید نمکی تصریح کرد: خیلی از چیزها پشت پرده وجود دارد ولی به خاطر این سمتی که دارم نمی توانم بیان کنم؛ اما یقینا بعد از  اتمام مسوولیتم خیلی چیزها را افشا خواهم کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کادر درمان علی رغم بی مهری های برخی و فشارهای ایجاد شده توسط رسانه‌های بیگانه و گاهی داخلی از فعالیت‌های خود منصرف نشدند.

نمکی خاطرنشان کرد: من میدانم که رستوران داران مشکلات دارند ولی به خاطر پاندمی که در سطح کشور وجود داره دستور داده بودیم که رستوران ها بسته شوند اما دیروز دیدم که هیچ یک از رستوران‌ها بسته نیستند.

 واکسیناسیون عمومی را فردا با قدرت شروع خواهیم کرد

نمکی از اقدامات دولتمردان انتقاد کرد و گفت: در کجای دنیای دیده اید که وزیر بهداشت دنبال واکسن برود!؟ دولتمداران موظف هستند واکسن را تهیه و در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند؛ اما من خودم دنبال واکسن بودم.

نمکی بیان کرد: اگر تن بر آتش نمی زدیم الان نمی توانستیم واکسن تولید کنیم؛ امروز دست واسطه ها و دلالان برای صادرات و واردات قطع شده است چرا که می خواستند واکسن ها را با چندین برابر قیمت روزانه بازار کنند.

نمکی ادامه داد: با اقداماتی که در وزارت بهداشت انجام داده ایم تولیدات داخلی در حوزه بهداشت و درمان ۹۰ درصد افزایش یافت.

وی یاد آور شد: از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰هزار دوز واکسن با قدرت بیشتری واکسیناسیون کرونا شروع می شود.

 نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یاد آور شد: در یک سال گذشته ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن، ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص مولکولی و ۴۹۰ دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشور نصب شده است.

در ادامه این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس چند طرح بهداشتی از جمله ورزشگاه چند منظوره نشاط ارومیه، ازمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد، کلینیک تخصصی بوکان، مرکز مهارت های بالینی ، آزمون و اتاق های عمل جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی ارومیه افتتاح شد.

انتهای پیام/ی