نباید از کارکرد واقعی خانواده که تربیت و نظارت بر فرزندان و انتقال مفاهیم عالی اعتقادی و اخلاقی است غافل شد

نباید از کارکرد واقعی خانواده که تربیت و نظارت بر فرزندان و انتقال مفاهیم عالی اعتقادی و اخلاقی است غافل شد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) به اهمیت گذشت، سازش و بردباری زوجین تاکید و اشاره کرد: خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر اجتماعی دایر مدار خانواده است و امروز دشمنان ما تلاش می کنند که خانواده ها را از کارکرد واقعی که همان تربیت فرزندان صالح و با تربیت فرهنگ اسلامی می باشد را به انحاء مختلف تضعیف کنند.

وی افزود: نباید از کارکرد واقعی خانواده که تربیت و نظارت بر فرزندان و انتقال مفاهیم عالی اعتقادی و اخلاقی است غافل شد، توجه به الگو و سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده تبیین می‌شود و دو شخصیت جهانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا الگویی سر تا پا آموزنده در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تربیتی است که باید بدان توجه ویژه نمود.

عتباتی در ادامه اظهار داشت: در غرب توجه ویژه و جدی به موضوع خانواده و تحکیم بنیان آن و ترویج اخلاقیات می شود ولی آنچه که ما شاهد آن هستیم تهاجم همه جانبه معاندین و دشمنان نظام از طریق شبکه های ماهواره ای و رسانه ها برای سست کردن بنیان خانواده و منحرف کردن وظیفه اصلی خانواده که تربیت فرزندانی است که آینده سازان جامعه هستند است و ما باید تلاش و کار عملی نه شعاری در مقابل این تهاجمات انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن آرزوی خوشبختی برای زوجهای جوان مخصوصاً زوجهای حاضر به آنها توصیه کرد در زندگی خود گذشت و صبر و بردباری داشته باشند و شیوه و سیره زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) را سرلوحه خود قرار دهند.

محمددپور سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) گفت: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ نبوی و قرآنی و سنت حسنه ازدواج آسان و در عمل به منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با دستور رئیس کل دادگستری استان برای تجلیل از مزدوجین همکاران جوان و فرزندان همکاران که در طول سال گذشته ازدواج نموده اند برگزار شده است.

وی در ادامه به جوانان توصیه کرد: خدا محوری و برگشت به فرهنگ غنی خودی باعث تداوم و تحکیم بنیاد خانواده می شود و یکی از مسائلی که باید از آن اجتناب کرد، خود محوری و خودخواهی است که حاصل تهاجم فرهنگی است و مهمترین آسیب در زندگی خانوادگی است که بهترین راهکار پرهیز از آن و توسل به سیره نبوی و قرآنی است.

حجت السلام کفیلوئی که به عنوان مهمان و سخران در این مراسم دعوت شده بود نیز به اهمیت توجه زوجین به سبک زندگی پیامبر خوبی ها و مهربانی ها و ائمه اطهار و آموختن مهارتهای زندگی اشاره کرد و از زوجین خواست از رسومات و سلیقه های غلطی که معظل خانواده ها می شوند پرهیز نمایند و جوانان قبل از ازدواج باید راجع به فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده مطالعاتی داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی به مزدوجین همکاران جوان و فرزندان همکاران که در طول سال گذشته ازدواج نموده اند از سوی ریاست کل دادگستری استان و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان به آنها تقدیم گردید.

انتهای پیام/