محیط زیست آذربایجان غربی: اتوبوس خبرنگاران متعلق به کارخانه سیمان ارومیه و فاقد نقص فنی بود / مجروحین: اتوبوس سالم نبود!

محیط زیست آذربایجان غربی: اتوبوس خبرنگاران متعلق به کارخانه سیمان ارومیه و فاقد نقص فنی بود / مجروحین: اتوبوس سالم نبود!

قدرتی اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در راس هماهنگی جهت اعزام خبرنگاران از تهران به ارومیه نبود و فقط در هماهنگی جهت اعزام خبرنگاران از ارومیه به نقده کمک حال ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه بودیم.

وی تصریح کرد: زمانی که به من اعلام شد که خبرنگارانی از تهران برای بازتاب خبری آخرین وضعیت تونل انتقال آب کانی‌سیب به دریاچه ارومیه، به مرکز استان و سپس به نقده اعزام می شوند، اعلام کردم که ما در استان ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم و می‌توانیم از خبرنگاران بومی جهت این امر بهره بگیریم ولی اصرار ستاد احیای دریاچه ارومیه برا حضور خبرنگاران تهران در استان بود.

رییس روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: در آن زمان نیز به ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کردم که مسولیت و عواقب کار با ما نخواهد بود و ستاد احیای دریاچه ارومیه عواقب ناشی از این امر را عهده‌دار شد ولی از محیط زیست استان جهت کمک به حمل و نقل خبرنگاران مهمان درخواست کمک کرد.

قدرتی ادامه داد: در این راستا و طبق روال همیشگی طی نامه کتبی از کارخانه سیمان ارومیه جهت انتقال خبرنگاران به محل تونل درخواست اتوبوس دادیم و کارخانه سیمان نیز این اتوبوس را در اختیار اداره کل محیط زیست استان گذاشت.

وی اظهار داشت: اتوبوس دارای نقص فنی نبود و علیرغم شایعاتی که ایجاد شده است، اتوبوس مناسبی نیز بود و خبرنگاران در حین سوار شدن به اتوبوس در فرودگاه ارومیه هیچ اعتراضی به این امر نداشتند.

رییس روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: به خبرنگاران نیز اعلام کردیم که می‌توانیم چند خودرو سواری نیز در اختیار خبرنگاران قرار دهیم ولی آنها تمایل داشتند در این سفر کاری دور هم باشند.

قدرتی تصریح کرد: ما مردم ارومیه مهمان نواز هستیم و اینکه یک اتوبوس دچار سانحه شده است نمی توان کل اقدامات را زیر سوال برد همانطور که امروز در یزد نیز یک اتوبوس واژگون شده است.

وی اعلام کرد: نقص فنی اتوبوس را تکذیب می‌کنم چرا که هیچ راننده‌ای حاضر نیست پشت اتوبوسی که ترمز ندارد، بنشیند و از سوی دیگر اتوبوس مسیرهای صعب‌العبور را طی کرده و به محل تونل آب رسیده و در حین بازگشت، این سانحه رخ داده است و اگر اتوبوس نقص فنی داشت نمی‌توانست مسیر رفت را نیز طی کند.

رییس روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بهتر است قضاوت‌ها را به سازمان‌ها و مراجع ذیصلاح واگذار کرده و از هرگونه تنش خودداری کنیم و اجازه دهیم سازمان راهداری و پلیس راه دلیل حادثه را بررسی و اعلام کنند.

مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس نقده: اتوبوس سالم نبود

حسن ظهوری از مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، در گفتگو با خبرنگار ندای ارومیه ، اظهار داشت: از همان لحاظات اول که سوار اتوبوس شدیم برای آن جوک ساختیم؛ وضعیت اتوبوس نامطلوب و نامناسب بود.

وی بیان کرد:  نمی‌دانم چرا این اتوبوس را برای خبرنگاران گرفتند؛ متاسفانه دو تن از خبرنگاران حرفه ای کشورمان را از دست دادیم.

همچنین سایر مجروحین حادثه واژگونی بر ناسالم بودن اتوبوس تاکید کرده اند.

انتهای پیام/