رییس جمهور به جای فرافکنی پاسخگوی ۸سال دولت خود باشند

رییس جمهور به جای فرافکنی پاسخگوی ۸سال دولت خود باشند

جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس طبق فرموده امام راحل در راس امور است و ما در مجلس یازدهم معتقدیم هیچ کس حق ندارد نمایندگان مردم از حقوق تقنینی و نظارتی خود منع کند.

نماینده مردم ارومیه افزود: آنچه امروز رییس جمهور محترم از نقض اصل ۶۰ قانون اساسی مطرح کرد برداشت درستی از قانون اساسی نیست.

وی با بیان اینکه مجلس حق دارد در تمام موضوعات قوانین لازم را تصویب کند گفت: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها توسط مجلس تصویب شد اما برای نگارش آن نظرات دولت محترم نیز اخذ شد و چون مسله از اهمیت بالایی برخوردار بود هماهنگی ها برای تدوین یک قانون محکم و دقیق در سطح روسای قوا و اعضای شورای عالی امنیت ملی انجام شد.

جلال زاده تصریح کرد: کاش آقای روحانی به یاد بیاورند که قبل از تصویب این قانون آمریکایی ها و اروپایی ها تیم مذاکره کننده را اصلا تحویل نمیگرفتند و قانون مجلس دست دولت را پر کرد تا بتواند وارد چانه زنی با ۴+۱ شوند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: آقای روحانی که چندین بار اعلام کرده اند  تحریم ها را رفع کرده اند چرا دم از اصل ۶۰ و ۱۱۳ میزنند؟ چرا وقتی نتوانستند کاری انجام دهند به یاد قانون اساسی افتاده اند؟

جلال زاده گفت: رییس جمهور محترم پس از ۸ سال متوجه شده اند که نمیتوانند کاری انجام دهند و میخواهند طلبکارانه از قدرت کنار بروند و مسوولیت آن همه وعده نافرجام را بر گردن دیگران بیاندازند.

وی در خاتمه تاکید کرد: آقای رییس جمهور بهتر است در این روزهای پایانی دولت کمی به فکر حل مشکلات جاری کشور باشند و به جای آنکه ناکارآمدی ها و ناتوانی های ۸ ساله کشور را بر گردن مجلس یک ساله بیاندازند پاسخگوی دولت ۸ ساله خود باشند.

انتهای پیام/