روش و منش امیرالمومنین (ع) باید در قوه قضائیه جاری و ساری شود / مقامات استانی نباید ما بین اقشار جامعه تبعیض قائل بشوند

روش و منش امیرالمومنین (ع) باید در قوه قضائیه جاری و ساری شود / مقامات استانی نباید ما بین اقشار جامعه تبعیض قائل بشوند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمان باید تلاش کنند تا روزی حلال کسب کنند، به همین دلیل تلاش کردن برای کسب روزی حلال، جهاد محسوب میشود.

وی ادامه داد: کسی که برای کسب روزی حلال فعالیت می‌کند همانند آن فردی است که  برای دفاع از اسلام شمشیر به دست  گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: مومنان باید دقت کنند که روزی که کسب می‌کنند حلال است یا حرام؛ پس اگر حلال باشد باید شکر گذار خداوند متعال باشند و اگر حرام باشد باید بترسند چرا که روزی حرام انسان را در دنیا و آخرت بدبخت می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: آن کسی که حرام می خورد خداوند متعال عبادت های مستحب و واجبات آن را قبول نمی کند پس انسان باید تلاش کند تا اجازه ندهد روزی حرام وارد زندگانی آن بشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: از مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی الخصوص مردم آذربایجان‌غربی که در صندوق‌های رای حاضر شدند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: حضور مردم در صندوق‌های رای، برنامه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را با خاک یکسان کرد.

قریشی با اشاره به هفته قوه قضاییه و ضمن تقدیر و تشکر به کارکنان قوه قضاییه گفت: مسئله قضاوت از اهمیت بالایی برخوردار است، قضات نیز باید توجه مضاعفی به فعالیت های خود داشته باشند چرا که وظیفه خطیری دارند.

وی ادامه داد: قضات باید توجه کنند تا خدای نکرده حقوق مردم پایمال نشود و در مختومه کردن پرونده ها باید دقت بیشتری کنند.

قریشی تأکید کرد: روش و منش امیرالمومنین (ع) باید در قوه قضائیه جاری و ساری باشد در غیر این صورت قوه قضائیه نمی تواند به وظیفه های خود عمل کند بنابراین مبارزه با فساد و دفاع از حقوق ملت کار آسان و راحتی نیست.

وی یاد آور شد: با ورود آیت الله رییسی به قوه قضائیه شاهد تغییر و تحولاتی بودیم همچنین فعالیت های رییس دادگستری آذربایجان غربی نیز در استان سبب دلگرمی شده است.

وی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده اظهار داشت: باید از مقام خبرنگاری تشکر کنیم از زمان انقلاب تاکنون خبرنگاران زیادی داشتیم که شجاعت ها و شهامت های رزمندگان اسلام را به جهان نشان دادند و حتی در میادین جنگ و حماسه برای انعکاس اخبار حضور داشتند.

قریشی ادامه داد: تمامی مسئولین استان نسبت به حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران پیام تسلیت و اظهار همدردی کردند حال اگر این اتوبوس حامل کارگران بود آیا مقامات استانی پیام تسلیت و پیام همدردی صادر می کردند!؟.

وی تاکید کرد: مقامات استانی نباید ما بین اقشار جامعه تبعیض قائل بشوند و در انجام کارها باید عدالت را در اولویت فعالیت های خود قرار بدهند.

انتهای پیام/