اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و مصلای نقده

اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و مصلای نقده

علی نیکزاد در سفر یک روزه به آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مبنای سفر ما به استان آذربایجان‌غربی قصد دخالت در مباحث استان نیست و ۱۰ درصد بودجه ۱۲۷۰ هزار میلیارد تومانی کشور برای استان‌ها و مابقی در تهران، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده است در نظر داریم  از وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها برای توسعه و پیشرفت استان‌ها کمک بگیریم.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در سفر یک روزه به استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: مقرر شد بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق وزارت بهداشت، استانداری آذربایجان‌غربی و خزانه برای تکمیل پروژه‌های بیمارستان نقده و مصلای نقده اختصاص یابد همچنین ۳۰ میلیارد ریال هم سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل پروژه مصلای نقده کمک خواهد کرد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰میلیارد ریال از طریق سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل تمام پروژه‌های مسکن مهر استان آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

نیکزاد اظهار داشت: مقرر شد که سازمان ملی زمین و مسکن بیش از ۷۰ هکتار زمین را با نظر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان پیرانشهر الحاق کنند و مراحل قانونی آن نیز در تهران پیگیری می‌شود.

نیکزاد گفت: برای تکمیل پروژه‌های جاده‌ای و کمربندی چهار شهرستان نقده، اشنویه، پیرانشهر و سردشت از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری آذربایجان‌غربی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی تزریق شود.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با رئیس آب و فاضلاب کشور بیان کرد: مقرر شده است که آب شرب پیرانشهر و نقده در کمترین زمان ممکن حل شود همچنین موضوع فاضلاب این شهرستان‌ها را هم از طریق تهران پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:طبق رایزنی‌های انجام شده در حوزه استحفاظی پیرانشهر از سد کانی سیب، آب برای زمین‌های کشاورزی تخصیص یابد.

نیکزاد افزود: برای گمرک‌های استان آذربایجان‌غربی همراه با استاندار آذربایجان‌غربی و رییس گمرک‌های کشور تصمیمات قابل توجهی گرفته شده است.

انتهای پیام/