مشارکت ۴۶/۳ درصدی در آذربایجان غربی

مشارکت ۴۶/۳ درصدی در آذربایجان غربی

علی مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از مجموع ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار واجد شرایط رای دادن در روز ۲۸ خرداد امسال در استان آذربایجان غربی، یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۲۵ نفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۹۲۴ هزار و ۷۲۷ رای ماخوذه صحیح بود که ۸۲.۴ درصد کل آرای ماخوذه را به خود اختصاص داد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اظهار کرد: از کل آرای ماخوذه صحیح، ۵۷۸ هزار و ۷۳۳ رای معادل ۶۲.۶ درصد آرا  به حجت الاسلام رییسی، ۱۸۷ هزار و ۸۸۲ رای معادل ۲۰.۳ درصد به عبدالناصر همتی، ۱۲۲ هزار و ۸۸۳ رای معادل ۱۳.۳ درصد به محسن رضایی و ۳۵ هزار و ۲۳۰ رای معادل ۳.۸ درصد به امیرحسین قاضی زاده هاشمی تعلق داشت.

مصطفوی ادامه داد: بیشترین مشارکت در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان های شوط، چایپاره، چالدران و پلدشت به ترتیب با ۷۱.۸ درصد، ۶۷.۶ درصد، ۶۶.۳ درصد و ۶۶.۲ درصد بود.

وی اظهار کرد: همچنین شاهین دژ با ۶۲.۹ درصد، ماکو با ۵۹.۶ درصد، تکاب با ۵۵.۴ درصد، خوی با ۵۱.۱ درصد، نقده با ۵۰.۴ درصد، میاندوآب با ۴۹.۹ درصد، سلماس با ۴۹.۷ درصد، سردشت با ۴۴.۹ درصد و ارومیه با ۴۳.۵۸ درصد در رتبه های بعدی مشارکت بیشتر در انتخابات ۲۸ خرداد قرار داشتند.

وی گفت: همچنین شهرستان های بوکان، مهاباد، پیرانشهر و اشنویه به ترتیب با ۳۰.۵ درصد، ۳۱.۷ درصد، ۳۵.۶ درصد و ۴۰.۷ درصد کمترین مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال را به خود اختصاص دادند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد بدون کوچکترین مشکل امنیتی و همچنین بدون کمبود تعرفه در هیچیک از شعبه های اخذ رای برگزار شد، افزود: تاکنون تخلفی به ستااد انتخابات استان گزارش نشده است.

مصطفوی در خصوص شهرستان ارومیه نیز بیان کرد: در این شهرستان از مجموع حدود ۷۷۲ هزار واجد شرایط رای دادن، ۳۳۶ هزار و ۳۳۵ نفر معادل ۴۳.۵ درصد در انتخابات شرکت کردند که از این تعداد، ۱۸۵ هزار و ۴۸۲ نفر به حجت الاسلام رییسی، ۵۲ هزار و ۱۹۷ نفر به عبدالناصر همتی، ۳۷ هزار و ۷۰۷ نفر به محسن رضایی و ۱۲ هزار و ۲۷۷ نفر به امیرحسین قاضی زاده هاشمی رای دادند.

 

انتهای پیام/