ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی ایران در حوزه گردشگری حاشیه رودخانه مرزی ارس

ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی ایران در حوزه گردشگری حاشیه رودخانه مرزی ارس

رضا اردکانیان در پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان، اظهار داشت: رودخانه ارس مرز دوستی مابین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان است و باید قدر این ظرفیت بالقوه را بدانیم.

وی افزود: پس از بهره‌برداری از سد ارس در سال ۱۳۵۰ شمسی شاهد برگزاری پنجاهمین سالگرد بهره برداری از این سد هستیم.

وزیر نیرو بیان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از مشترکات فرهنگی، دینی و اجتماعی زیادی برخوردار هستند و بر ارتباطات و تعامل‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تجاری ماهیت و گرمی می‌بخشد.

اردکانیان تصریح کرد:۵۰ اجلاس کمیسیون مشترک در حوزه آب و برق و بیش از ۱۴ اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ما بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری آذربایجان برگزار شده است و شواهد متعددی از جمله کمیسیون‌های مشترک ۲ کشور، ساماندهی آب مرزی، همکاری‌های صنعتی و اقتصادی و تعیین مرزهای آبی در ارس نمونه‌های از ارتباط و روابط دوستانه مابین دو کشور دوست و برادر است.

وزیر نیرو عنوان کرد: فرصت‌های اقتصادی ایران در حوزه گردشگری، آثار باستانی در حاشیه ارس و تبادل انرژی و زیرساخت‌های مناسب در مرز در گسترش همکاری‌ها می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و روند تعاملات در حوزه بهره‌برداری از آب‌های ارس دوچندان ببخشد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: از جمهوری آذربایجان می‌خواهیم موانع اندک را در حوزه تعاملات اقتصادی، اجتماعی، انرژی  و فرهنگی رفع کند.

انتهای پیام/