سند اقدام؛ سند توسعه آذربایجان غربی!

سند اقدام؛ سند توسعه آذربایجان غربی!

محسن رضایی  در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی افزود: این استان، مرکز تربیت بزرگان، علما و شهدایی نظیر آقا مهدی و حمید باکری است و باید توجه ویژه ای به ظرفیت های آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: من آمده ام تا با همکاری شما، مردم آذربایجان غربی بهبود زندگی خودتان و پیشرفت اقتصادی کشور را به ویژه در آن خطه رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه من مشکلات آذربایجان غربی را به خوبی می دانم، بیان کرد: سند اقدام برای این استان طراحی و تدوین شده و در این سند کل مشکلات استان و شهرهای آذربایجان غربی را احصا کرده ایم که این میثاق بین من و شما، مردم آذربایجان غربی در روزهای نخست دولت “اقدام و تحول” عملیاتی خواهد شد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده درست از موقعیت تجاری و مرزی آذربایجان غربی با ترکیه، عراق، نخجوان و ارمنستان ادامه داد: مشکل اصلی این استان توسعه راه و اتوبان است که در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت می گیرد ضمن آن که منطقه آزاد خوی را راه اندازی می کنیم و توجه ویژه ای نیز در حوزه گردشگری سلامت خواهیم داشت.

رضایی، ساماندهی کولبری از طریق تاسیس تعاونی های تجاری خرد را از دیگر برنامه های خود در آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: اتصال جاده ابریشم از شمال ایران به سمت آسیای مرکزی و چین از مسیر ارومیه، تقویت جذب سرمایه های خارجی مردم آذربایجان غربی و همچنین مردم سایر کشورها در این استان و همچنین نگاه ویژه به صنایع تبدیلی از جمله مهمترین برنامه های مربوط به این استان در دولت اقدام و تحول است.

وی بهبود شرایط کشاورزان در آذربایجان غربی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه برنامه ریزی ها و اقداماتی در بخش های انبارداری، بسته بندی، حمل و نقل و بازاریابی صورت می گیرد و برای رساندن محصول به بازار بدون دخالت دلال ها برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود: آذربایجان غربی ظرفیت معدنی بسیار خوبی دارد که در این راستا، تقویت صنایع معدنی مربوطه در دستور کار دولت اقدام و تحول خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۲ پالایشگاه و صنعت پتروشیمی در آذربایجان غربی اضافه کرد: البته در پایین دست این پالایشگاه ها، اقدامات تبدیلی به مواد مورد نیاز کارخانجات ایران صورت نگرفته و مواد تولیدی آنها در کشورهایی نظیر کره و آلمان فرآوری شده و با ۱۰ برابر قیمت به خودمان فروخته می شود که باید برای بهبود این وضعیت، کارخانه های پایین دست پتروشیمی در همه مناطق آذربایجان غربی راه اندازی شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مساله گیاهان دارویی و کارخانجات تولید داروهای گیاهی از جمله دیگر مواردی است که مدنظر دولت اقدام و تحول در آذربایجان غربی خواهد بود.

رضایی، ورزش آذربایجان غربی به ویژه در رشته والیبال را بسیار باظرفیت خواند و بیان کرد: استعدادهای فوق العاده در این استان وجود دارد که بارور کردن آنها از برنامه های دولت اقدام و تحول به شمار می رود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه ایران بهترین قطعه عالم بوده و سرزمین اقوام و مردمی پاک نهاد است، گفت: هنر امام خمینی (ره) این بود که همه ایرانیان را دور هم جمع کرد، انسجام به وجود آورد و ما دوباره یکی شدیم و روی قامت خود ایستادیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست های نادرست دولت ها در ۲ سه دهه اخیر، باعث شد که این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود، افزود: ما دوباره می خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو آغاز کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: قیام شکستن محاصره اقتصادی، پیشرفت های بزرگ، تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای همه ایرانیان از جمله برنامه های دولت اقدام و تحول است.

رضایی با بیان اینکه مهندسی انتخابات درست نیست، اظهار کرد: این شما، مردم هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین می کنید.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما خودمان را سپر ملت ایران می کنیم و اجازه نخواهیم داد که غم و غصه، نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

رضایی گفت: ما دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم؛ مناطق اقتصادی درست می کنیم و اختیارات و مسوولیت به استان ها می دهیم.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد که تهران استان ها را و خارج از ایران، تهران را استثمار کند؛ دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است.

وی اضافه کرد: دولت برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردم آن استان تنظیم کرده و متناسب با ظرفیت ها، استعداد ها و توان هر استان، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را هم به همان استان ها می دهیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نشاط برای جوانان، استفاده از ظرفیت بانوان، رعایت آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون، بالابردن توانایی جوانان از جمله برنامه های ما در استان های مختلف کشور است که تجربه آن در زمان جنگ به خوبی وجود دارد.

رضایی در خصوص خطوط مشی دولت اقدام و تحول در استان ها گفت: پس از انتخاب ۱۰ نفر کاندیدا برای استانداری هر استان، خارج از باند و گروه و جناح، شایسته ترین آنها به عنوان استاندار انتخاب می شود و طبق قانون اساسی، اختیارات  رییس جمهوری در حوزه اقتصادی به این افراد واگذار خواهد شد.

وی در خصوص دیگر برنامه های خود برای توسعه کشور در دولت اقدام و تحول اظهار کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر خواهد بود، علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، می خواهیم مساله اشتغال و تولید نیز رونق یابد.

وی افزود: نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می اندازیم که در آن، با آورده ۱۰ درصدی، وام ۹۰ درصدی به افرادی که خواهان خرید خانه هستند، اعطا می شود و ضمن اینکه وثیقه این وام، سندهمان خانه است و سود آن نیز از سوی دولت پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: با راه اندازی نهضت مسکن، راه اندازی ۳۰۰ نوع صنعت نیز انجام می شود که این کمک بزرگی برای توسعه اشتغال است.

وی با بیان اینکه تجربه این کار در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد، گفت: من تعجب می کنم، آنهایی که در آمریکا و اروپا درس خوانده اند، افکار غربی را می آورند ولی تجارب غربی ها را نمی آورند تا موجب توسعه کشور شوند.

وی در خصوص برنامه های حفظ کرامت انسانی و توسعه نشاط و شادابی نیز بیان کرد: تسهیل ازدواج جوانان، پرداخت حقوق خانه داری با اولویت بانوان خانه دار دارای بیش از ۲ فرزند و آموزش دیده و توسعه کسب و کارهای خانگی از جمله این اقدامات است.