حمایت قوه قضائیه از تولیدکنندگان سبب رفع موانع تولید می شود

حمایت قوه قضائیه از تولیدکنندگان سبب رفع موانع تولید می شود

به گزارش پایگاه خبری ندای ارومیه؛  حجت الاسلام و المسلمین «بهنام دلریش» در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری استان، با اشاره به نقش دستگاه قضایی در بهبود وضعیت اقتصادی، اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد هستیم که قوه قضاییه به موضوع رفع موانع تولید در استان های مختلف ورود کرده و نسبت به کاهش مشکلات فعالان اقتصادی تلاش می کند.

وی افزود: برخی مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی که مرتبط با سیستم بانکی و مالی است، می تواند با ورود دستگاه قضایی و سوق دادن سرمایه گذاران به سوی فعالیت در این واحدها رفع شود، اما آنچه مهم است حمایت از تولیدکنندگان واقعی است که سیستم قضایی می تواند در این زمینه نیز نقش بسزایی ایفا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، عنوان کرد: تلاش های دستگاه قضایی در راستای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی باید در متن زندگی مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت مطالبه گران به منظور شناسایی، بررسی و ارائه مشکلات موجود در سطح جامعه، گفت: نقش دستگاه قضایی به منظور حمایت از مطالبه گران که همان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، بسیار حساس و قابل توجه است چراکه در صورت احساس امنیت در نزد مطالبه گران می توان به آینده فعالیت ها در بخش های مختلف امیدوار بود.

حجت الاسلام دلریش، ضمن تقدیر از نخستین اقدام رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان غربی و دستور برای آزادی زندانیان دارای حبس کوتاه مدت، بیان داشت: صدور دستور آزادی تعدادی از زندانیان در نخستین بازدید از زندان ارومیه، اقدامی فاخر و ماندگار بود که در مقام ریاست کل دادگستری استان انجام دادید و همین موضوع بیانگر نگاه مثبت به موضوعات مختلف در سیستم قضایی است.

 

فعالیت آمران به معروف با محوریت مسائل اجتماعی تقویت شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم فعالسازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر در زمینه های اجتماعی تاکید کرد.

ناصر عتباتی در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: در خصوص رفع مشکلات اجتماعی که بسترساز کاهش جمعیت متخلفان و زندانیان می شود، باید نسبت به فعالسازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد تذکر لسانی در حوزه های اجتماعی تلاش شود که در این راستا آماده همکاری و مشارکت هستیم.

وی افزود: حضور مردم در میدان به عنوان نقطه قوتی در جامعه شناخته می شود که با همکاری دستگاه قضایی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر دستگاه و نهادهای متولی قابل دسترسی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، با اشاره به اولویت دستگاه قضایی که فعالسازی واحدهای راکد و نیز توجه ویژه به رونق اقتصادی در استان است، خاطرنشان کرد: مهم ترین موضوعی که در راستای تحقق شعار سال دنبال خواهیم کرد، رفع موانع تولید و نیز توجه ویژه به واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر آذربایجان غربی است که امیدواریم با این اقدامات شاهد جهش اقتصادی در استان باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه باید در زمینه حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر گام های عملی برداشته شود، ابراز داشت: اختصاص شعبات ویژه امر به معروف و نهی از منکر در کلیه حوزه های قضایی امری مبارک است که باید نسبت به فعال سازی و نیز تصویت این شعبات به صورت ویژه توجه داشته باشیم تا نسبت به تسهیل در رسیدگی به پرونده های مرتبط با فعالان این بخش اقدام صورت پذیرد.

انتهای پیام/