برگرداندن اعتماد مردم به مدیریت شهری از اولویت‌های شهرداری ارومیه است

برگرداندن اعتماد مردم به مدیریت شهری از اولویت‌های شهرداری ارومیه است

به گزارش پایگاه خبری ندای ارومیه؛

مجید آقازاده در مراسم افتتاح پروژه فاخر فیبر نوری شهرداری ارومیه، اظهار داشت: برگرداندن اعتماد مردم به شهرداری ارومیه یکی از اولویت‌های ما است که پروژه فاخر فیبر نوری در جهت شفاف سازی اطلاعات شهرداری و ارائه خدمات به صورت هوشمند می‌تواند ما را در تحقق این هدف یاری کند.

وی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد خدمات شهرداری ارومیه به صورت برخط انجام می‌شود و یقینا خدمات الکترونیکی سبب خواهد شد که مردم به صورت آسان و سریع به برنامه‌های خود برسند.

شهردار ارومیه با اشاره به پروژه فاخر فیبرنوری شهرداری ارومیه، گفت: این پروژه با تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی و سیستمی  می‌تواند ما را در امر مبارزه با فساد یاری کند.

آقازاده افزود: این پروژه‌ها اهداف زیادی از جمله توسعه فناوری اطلاعات استان و شهر ارومیه، رسیدن به هدف شهر هوشمند، اتصال بدون محدودیت به ترافیک دیتایی، ارائه خدمات بدون وقفه به مردم، نصب وای فای در نقاط مختلف شهر و تبادل اطلاعات در شهرداری‌های ارومیه و سازمان‌های مربوطه و تقویت امنیت اطلاعاتی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲ کیلومتر کابل فیبر نوری پرسرعت در سطح  ارومیه جاگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه جزو برترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود و یکی از اپراتورهای تلفن همراه بیش از ۶۵ میلیارد تومان در جهت ایجاد سایت‌های جدید در کلانشهر ارومیه در سال ۱۴۰۰ اختصاص داده‌ایم.

آقازاده اظهار داشت: دیجیتال سهم بزرگی در سبد اقتصاد جهانی دارد و سهم اقتصاد دیجیتال در کشور ۵ تا ۶ درصد پیش‌بینی شده است این در حالی است که با توسعه و گسترش زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال می‌توان فقط یک درصد از تولیدات ناخالص کشور اختصاص داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم گفت: حوزه‌های فناوری اطلاعات و IT می‌تواند در حوزه  مختلف ایفای نقش می‌کند، این پروژه یک پروژه فاخر برای شهر ارومیه است.

صادق حسین‌دوستی اظهار داشت: این پروژه ما بین یکی از اپراتورهای  همراه اول و شهرداری ارومیه در جهت تحقق شهر هوشمند در سال ۹۷ منعقد شده بود.

انتهای پیام/