اراذل اوباشی در آذربایجان غربی ممنوع!… / تداوم رسیدگی به پرونده شهردار سابق ارومیه

اراذل اوباشی در آذربایجان غربی ممنوع!… / تداوم رسیدگی به پرونده شهردار سابق ارومیه

به گزارش ندای ارومیه؛ ناصر عتباتی در نشست خبری، اظهار داشت: تعداد اراذل و اوباش در سطح جامعه خیلی محدود و انگشت شمار هست چرا که رویکرد دستگاه قضایی برخورد قاطع با اراذل و اوباش است.

وی تصریح کرد: مبارزه با اراذل و اوباش یکی از اولویت‌های کاری ما است و اراذل و اوباش در استان آذربایجان غربی آرامی نخواهند داشت با باید از کارخود دست بکشند وگرنه با برخود جدی قوه قضاییه و دستگاه امنیتی مواجه خواهند بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه، برنامه هفته قوه قضائیه بیش از ۳۰ برنامه تدوین شده است، ادامه داد: کار در سنگرهای عدالت با وجود مشکلات و کمبود‌ها واقعا کار جهادی است و دادگستری نیز در پاسداری از عدالت و حافظت از حق و حقوق مردم، نقش مهمی آفریده اند.

وی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و رسانه ای باید بر اساس قانون مطالبه گر و منتقد باشند و پل ارتباط مابین مسوولین و مردم باشند، اصحاب رسانه باید مطالبات مردم را به گوش مسوولان برسانند.

رئیس دادگستری در آذربایجان‌غربی گفت: دادگستری آذربایجان‌غربی یک برنامه جامع اجرایی و عملیاتی بر اساس سند تحول قوه قضائیه تدوین شده است که کیفیت رسیدگی ها و روند بررسی پرونده ها را تسریع می بخشد.

عتباتی تصریح کرد: اگر واقعیت‌های موجود به صورت صحیح در جامعه منعکس شود یقینا جامعه ما پیشرفت خواهد کرد و امروز دنیا در عصر تکنولوژی قرار دارد و تمام اطلاعات و اخبار در کسری از زمان در دنیا پخش می‌شود.

وی تاکید کرد: ما نباید نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت باشیم باید نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، شهری، کنش‌گری داشته باشیم.

رییس دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: ما به عنوان یک مطالبه گر در مقابل هر چیزی که حق و حقوق مردم را پایمال کند خواهیم ایستاد، به عنوان مثال اگر از منابع طبیعی و ملی حفاظت نکنیم عده‌ای بر آن تجاوز خواهد کرد.

عتباتی گفت: حجم سنگینی از پرونده‌ها بر دوش قوه قضائیه هست لذا بر اقدامات ساده همچون آگاه سازی مردم نسبت به حقوق شهروند جلوی تشکیل پرونده ها را گرفت.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ورودی ناخالص پرونده‌ها به دادگستری آذربایجان‌غربی بیش از ۵۸۰ هزار فقره پرونده است.

وی تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسوولان باید به وظایف خود عمل کنند در بحث خدمت به مردم چیزی به نام کم کاری نداریم، در صورت مشاهده کم کاری بصورت جد با مسئولان برخود خواهیم کرد.

عتباتی با اشاره به اینکه آگاه سازی مردم می تواند جلوی تشکیل پرونده‌های قضایی را بگیرد، گفت: آگاه سازی مردم از حقوق شهروندی می‌تواند نقش مهمی در جامعه داشته باشد و اصحاب رسانه باید در این موضوع مردم را نسبت به حقوق شهروندی آگاه و هوشیار کنند.

رییس دادگستری آذربایجان.غربی با اشاره به اینکه پشت میزنشینی برای مسئولان قوه قضاییه آفت است، افزود: بنده و همکارانم در روند بررسی پرونده های صورت میدانی و با نزدیک از پدید های اجتماعی بررسی می کنند‌.

عتباتی گفت: هدف اصلی ما ایجاد ارتباط مستقیم مدیران با مردم است چرا که مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید پاسخگوی مردم باشند.

وی اظهار داشت: ما باید فرهنگ گذشت و صلح را در جامعه ترویج بدهیم، امروز جامعه ما روز به روز به جامعه کم گذشت تبدیل می‌شود و امروز اولین جرایم استان دعوا های ساده و فحاشی‌ها است.

رییس دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۳ پرونده قتل داریم و از این تعداد ۲۳ پرونده قتل در میاندوآب با ورود فعالین اجتماعی ریش سفیدان جامعه به صلح و سازش رسید.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی ناجا در یک ماه اخیر اقدامات زیادی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته است و اجازه نخواهیم داد که فساد در نهاد های حکومتی و در سایر نهاد ها و سازمان ها تشکیل شود.

وی از تشکیل دفتر پیگری جرایم خاص در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این دفتر پیگیری پرونده های خاص در سطح جامعه است.

وی یادآور شد: هر چقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی کاهش پیدا کند، حجم و تعداد جرایم مختلف نیز کاهش پیدا می‌کند بنابراین گشایش در هر کارخانه ای در هر سلول زندانی را می بندد.

تشکیل ۲۵ جلد پرونده برای شهردار سابق

مجیدی دادستان کل آذربایجان غربی در خصوص پرونده شهردار سابق گفت: ۲۵ جلد پرونده برای شهردار سابق ارومیه تشکیل شده است و با توجه به حجم سنگین پرونده و رسیدگی ها همچنان پرونده شهردار سابق جاری است.

مجیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه پیگیری و بررسی این پرونده نیازمند پختگی و اطلاعات کامل هست احتمالا این پرونده تا چهار الی پنج ماه به نتیجه برسد.

وی در خصوص سوال خبرنگار در خصوص علنی برگزار شدن دادگاه شهردار سابق، بیان کرد: اصل بر علنی برگزار شدن جلسات هست لذا تصمیم نهایی توسط قاضی پرونده انجام می گیرد.
انتهای پیام/