احزاب سیاسی نقش مهمی در جامعه دارند / مهمترین مسئله احزاب سیاسی انتخاب آگاهانه توأم با مشارکت حداکثری 

احزاب سیاسی نقش مهمی در جامعه دارند / مهمترین مسئله احزاب سیاسی انتخاب آگاهانه توأم با مشارکت حداکثری 

به گزارش پایگاه خبری ندای ارومیه؛  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در نشست با دبیران احزاب سیاسی استان آذربایجان غربی با موضوع «نقش احزاب در انسجام ملی و مشارکت عمومی» اظهار داشت: هرگروه، تشکل و حزبی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چهارچوب قوانین و مقررات، مبانی امامین انقلاب و اسلام را قبول دارند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز این گروه ها و تحزب ها را قبول دارد و زمینه های لازم برای حمایت از آنها را نیز فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: بهترین و برجسته ترین رفتاری که با افکار های مختلف سیاسی در طول تاریخ صورت گرفته است رفتار و منش امام خمینی «ره» و مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه ارومیه گفت: مقام معظم رهبری به همه ی تفکرات سیاسی احترام قائل هستند و هیچ گونه حمایتی یک طرفه ای از جناح ها یا تفکرات خاص سیاسی ندارند، لذا این رفتار صحیح است و ما نیز باید از این تفکر و رفتار صحیح و درست مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وقتی  فعالیت احزاب سیاسی را قبول کرد زمینه را نیز بر اساس چهارچوب مبانی انقلاب اسلامی برای این موضوعات نیز فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: متاسفانه برخی مواقع در حزب ها و تشکل های سیاسی نظرات و منافع شخصی را در تصمیمات دخیل می کنند که این موضوع با رفتار و فعالیت های تشکیلاتی و حزبی سازگار نیست.

وی افزود: احزاب باید در تشکیلات خود فرهنگ حزبی و تفکرات خود را در جامعه تبیین و ترویج دهند، متاسفانه تحزب ها و تشکیلات سیاسی در این موضوع ضعف های بسیار بزرگی دارند یا شاید فعالیت های ما صحیح و درست نیست.

قریشی با اشاره به اینکه مردم از احزاب سیاسی فرار میکنند و تمایل ندارند از تحزب ها حمایت کنند، گفت: فعالیت ها و اقدامات حزب ها و تشکل های سیاسی باید بصورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد و همچنین تشکل ها چه در قدرت باشند یا نباشند مبانی و رسالت های خود را حفظ کنند متاسفانه در تاریخ وجود دارد که برخی حزب ها و تشکل ها با گرفتن قدرت از رسالت و مبانی خود منحرف و خارج شده اند.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: در فعالیت های مختلف سیاسی و اجتماعی، حزبی و تشکیلاتی خداوند متعال را فراموش نکنیم؛ فرقی ندارد که در چه حزبی باشیم؛ مسیر و رسالت های تحزب های خود را در مسیر خداوند قرار بدهیم ، یقینا خداوند متعال نیز ما را در این مسیر همراهی و هدایت خواهد کرد.

قریشی ادامه داد: اگر ما رسالت حزب و تشکل خود را در مسیر خداوند قرار بدهیم یقینا در مسیر درست قرار گرفته ایم، لذا اینگونه تشکل ها و تحزب ها پیروز میدان هستند چه در قدرت باشند چه نباشند.

وی با اشاره به اقدامات غیراخلاقی برخی از تحزب ها در زمان انتخابات، تصریح کرد: متاسفانه در ایام انتخابات شاهد بی اخلاقی های از سوی جناح های مختلف هستیم که این موضوع برای احزاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجهه خوبی ندارند؛ لذا تخریب کاندیدا ها ، غیبت کردن و تهمت بستن به یک دیگر باید در کار های جناحی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: مهم ترین مسئله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این برهه زمانی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است لذا حزب ها و گروه های سیاسی باید نقش و حضور مردم در انتخابات را در جامعه تبیین کنند لذا دشمنان نظام در صدد این هستند که مشارکت مردم را کاهش بدهند.

قریشی با اشاره به انتخاب کاندیدای اصلح ، گفت: متاسفانه نبود بصیرت کافی در سطح جامعه سیب می‌شود که افراد غیر اصلح و ناکارآمد رای بیاورند البته تحزب ها زمینه های لازم را برای انتخاب اصلح را بر اساس سلیقه های سیاسی خود ترویج بدهند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب اقتدار دولت آینده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میشود و امنیت داخل و خارجی را محیا می‌کند.

وی خطاب به دبیران احزاب سیاسی گفت: اگر ما بتوانیم روحیه امید آفرینی را در جامعه تبلیغ و گسترش بدهیم این نشان از این است که در مسیر صحیحی قرار گرفته ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بیان کرد: تنها کشوری که در برابر ظلم و ستم می ایستد و ضد استکبار هست نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسی جز خداوند متعال پشتیبانی ندارد و بر همین اساس در برابر ظلم ستم می ایستد.

و در پایان اظهار داشت: هر گروه و حزبی که در مسیر خداوند حرکت میکند یقینا در محضر خداوند متعال پاداش های خواهد داشت.

بدنه احزاب را باید مردم تشکیل بدهد

حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در این نشست اظهارداشت: یکی از وظایف و کار های اصلی تحزب ها و تشکیلات سیاسی آگاه سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی است.

دلریش ادامه داد: یکی از اقشاری که میتواند زمینه و بستر لازم را برای تحقق انتخاب کاندیدا های اصلح فراهم کند احزاب و تشکل‌های سیاسی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: احزاب نباید فقط روی حول محور نخبگان دیده شود؛ اگر مردم در بدنه احزاب ها و گروه های سیاسی باشند می تواند زمینه لازم را در موضوع انتخاب اصلح فراهم کرد.

 

مهم ترین سخنان نمایندگان احزاب سیاسی آذربایجان غربی با گرایش های مختلف سیاسی:

 

احزاب سیاسی در آذربایجان غربی یک تشکل سیاسی نیست بلکه یک تشکل صنفی است.

فرهنگی حزبی و تشکیلاتی باید در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

متاسفانه احزاب قوی در کشور وجود ندارد این درحالی است که در کشوری های خارجی احزاب قوی در حال فعالیت هستند.

حضور دبیران احزاب سیاسی در  تریبون های خطبه های نماز جمعه بسیار کم رنگ شده است.

اگر بیانات مقام معظم رهبری را اجرا می کردیم اکنون این مشکلات اقتصادی و معیشتی را در جامعه نداشتیم.

مردم از احزاب سیاسی واهمه دارند.

جایگاه کار های تشکیلاتی در جامعه به درستی تبیین نشده است.

احزاب سیاسی توانایی این را دارند پل ارتباطی حاکمیت با مردم باشند.

متاسفانه احزاب سیاسی در ایام انتخابات فعال می‌شوند این سبب بدبینی مردم نسبت به تحزب  می‌شود.

احزاب سیاسی باید سبب امیدآفرینی در جامعه باشند

مشکلات جامعه با کارهای تشکیلاتی و حزبی می‌تواند حل شود باید به جایگاه حزبی نگاه مضاعف داشته باشیم.

احزاب سیاسی باید اهداف اصلی خود را حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه قرار بدهند

احزاب سیاسی باید مواضع خود را در امتداد گفتمان حزب اللهی قرار بدهند.

سکوت نخبگان نسبت به مسائل مختلف هشداری برای جریان تحزب هست.

احزاب قوی و توانمند برای آینده برنامه دارند.

انتهای پیام/