جا دارد به سمت نذر اشتغال برویم / تفکری که به دنبال احیای بازارچه های محلی است باید تقویت شود

جا دارد به سمت نذر اشتغال برویم / تفکری که به دنبال احیای بازارچه های محلی است باید تقویت شود

مسئول کارگروه اقتصادی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جا دارد نیروهای حزب اللهی به سمت نذر اشتغال بروند.

علی مشایخی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: امروز در رزمایش مواسات و کمک مومنانه جلوه های زیبایی از همدلی و مشارکت مردم را مشاهده می کنیم و از این لحاظ به حال و هوای دهه ۶۰ بازگشته ایم که رزمنده ها در جبهه ها توسط گروه های مردمی پشتیبانی می شدند.

وی افزود: در برخی شهرها تا به امروز نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی برای خانواده های نیازمند جمع شده است که با توجه به این ظرفیت می توان از افراد خیّر دعوت کرد تا به شکل محله محور به عرصه ایجاد کارگاه هایی جهت تولید شغل نیز وارد شوند.

مسئول کارگروه اقتصادی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تفکری که به دنبال احیای بازارچه های محلی است باید در مقابل تفکری که به دنبال گسترش فروشگاه های بزرگ و مال ها است تقویت شود.

وی ابراز داشت: جبهه حزب الله می تواند به عنوان تسهیل گر گسترش مشاغل در سطح محلات یا خانه ها وارد عمل بشود.

مشایخی در ادامه گفت: در این ایام شاهد کمک های کم نظیر مردم به خانواده های نیازمند هستیم، برای مثال من چند خانواده را می شناسم که نو عروس هایشان چرخ خیاطی های جهیزیه خود را برای تولید ماسک در اختیار گروه های جهادی قرار داده اند و اعلام کرده اند حاضر هستند این کار را جهت ایجاد شغل برای افراد نیازمند نیز انجام دهند.

مسئول کارگروه اقتصادی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: ظرفیت راه اندازی مشاغل در سطح محلات یا خانه ها توسط مردم بسیار بالا است، برای مثال یک فردی با نوآوری و خلاقیت توانسته ابزار بسیار ساده ای جهت تولید انبوه ماسک با کیسه فریزر ایجاد کند و موفق شده حدود ۱۰۰ عدد از آن را به قیمت ۳۵۰هزار تومان به فروش برساند؛ یا فرد دیگری با تولید و فروش معجون سه شیره خرما و توت و انگور تجربه موفقی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: با آموزش های کوتاه مدت می توان گروه های مردمی را در چرخه های تولید قرار داد و خوشبختانه امکانات یا آمادگی خوبی در نهادها نیز برای این کار وجود دارد.

مشایخی خاطرنشان کرد: افراد علاقه مند برای ایجاد یا تسهیل شکل گیری مشاغل در محلات می توانند با مراجعه و تعامل با سازمان صنعت و معدن و تجارت شناخت خوبی از نیازهای بازار و ظرفیت ها کسب نموده و نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.

انتهای پیام/