معافیت مالیاتی مناطق آزاد باید برداشته شود

معافیت مالیاتی مناطق آزاد باید برداشته شود

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی عیارآنلاین، درباره معافیت مالیاتی مناطق آزاد، گفت: اگر مناطق آزاد ما رسالتی که در آن زمان تأسیس و بحث ایجاد مناطق آزاد مطرح شد را داشته باشند، یعنی فنس داشته باشند، هیچ کالایی از منطقه­ی آزاد داخل کشور و سرزمین اصلی وارد نشود، توسعه­ی صادارت غیرنفتی باشد، توسعه­ی سرمایه­گذاری­های خارجی و داخلی باشد، توسعه­ی اشتغال باشد، به نظر من معافیت مالیاتی آن‌ها اشکال ندارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مناطق آزاد، محلی برای واردات کالای قاچاق و خارجی شده است. این موضوع عدم شفافیت را به دنبال داشته و امکان رقابت تولیدکننده‌های داخلی را با واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد را گرفته است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه معافیت مالیاتی مناطق آزاد باید حذف شود، گفت: معافیت مالیاتی مناطق آزاد امکان رقابت را از تولید­کنندگان سرزمین اصلی گرفته است و با توجه به این رویکرد فعلی به نظر من باید معافیت ها برداشته شود.

لارگانی در پایان تصریح کرد: درحال حاضر بعضی از سرمایه­گذاران خارجی آمده­اند و شرکتی را در مناطق آزاد ما تأسیس کرده­اند با ظرفیت مثلاً تولید ۲۰۰ تن. مثال می­زنم ۲۰۰ تن. اما آمده­اند از تولیدات داخل کشور خودشان به اندازه­ی ۲۰۰۰ تن می­آورند در همین شرکتی که اینجا تأسیس کرده­اند و از معافیت­های مالیاتی و معافیت­های گمرکی و خیلی از معافیت­های دیگر برخوردار هست و اینها را سرازیر سرزمین اصلی ما می‌کنند.