قوه قضائیه نسبت به بی‌اعتباری اسناد عادی اقدام کند

قوه قضائیه نسبت به بی‌اعتباری اسناد عادی اقدام کند

روح الله حضرت پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی عیارآنلاین، درباره مشکلات مربوط به اسناد عادی (قولنامه)، گفت: قوه قضائیه نسبت به بی اعتباری اسناد عادی (قولنامه) و رواج اسناد رسمی باید اقدام کند.

وی ادامه داد: برای این کار تمام اراضی ملی، منابع طبیعی، باغات و خانه‌های که که در روستاها و حاشیه شهرها هستند باید شناسایی و برای آن‌ها شناسنامه (سند رسمی) تهیه شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه با استفاده از اسناد عادی یک ملک همزمان به چندین نفر فروخته می‌شود، گفت: متاسفانه با استفاده از اسناد عادی نقل‌و انتقالات ملکی فراوانی صورت می‌گیرد، بدون آنکه در جایی ثبت شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع زمینه‌ساز دعاوی حقوقی بسیاری در دادگاه شده است. مواردی بوده که با استفاده از اسناد عادی یک ملک به چندین نفر به صورت همزمان فروخته شده است.

حضرت پور در پایان با اشاره به بستر زایی فساد سندهای عادی در قوه قضائیه گفت : بسیاری از پولشویی، زمین خواریها، فرارهای مالیاتی، عدم ثبات برای ساکنین یک منطقه شهری و از دست از مسائل، ریشه در اسناد عادی دارد.