جوجه های یک روزه به جای معدوم شدن خیرات شوند / دولت باید ضرر و زیان ها را پوشش دهد

جوجه های یک روزه به جای معدوم شدن خیرات شوند / دولت باید ضرر و زیان ها را پوشش دهد

به گزارش ندای ارومیه، روح الله ایزدخواه، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود اظهار کرد: صنعت مرغداری کشور طی سال های اخیر، رشد کمّی خوبی داشته اما “سهم بَری عادلانه عوامل” در آن رعایت نشده است؛ یعنی در حلقه هایی شاهد تکثر هستیم، مثلا تعداد زیادی مرغداری داریم اما در کشتارگاه، دچار شبه انحصار هستیم.

وی افزود: سهم بریناعادلانه باعث شده کشتارگاه ها سود کنند و مرغدارها، بخصوص در شرایط بحرانی متحمل ضرر بشوند.

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واحدهای تولید کننده جوجه، برنامه ریزی کرده بودند و با توجه به تقاضای ایام شب عید و جشن های عروسی رجب و شعبان، با تمام ظرفیت جوجه ریخته بودند اما بخاطر کرونا این ها روی دستشان ماند، قیمت افت کرد و هزینه هایی صرف شده تامین نشد، لذا نتوانستند جوجه ها روی دستشان ماند و ظاهرا راه دیگری به جز معدوم کردن آن ها به ذهنشان نرسید.

وی ابراز داشت: در این موضوع دولت باید ورود می کرد و باید ورود کند، یا برای صادرات یا برای جبران ضررهاغ در میان مدت هم باید برویم به سمت عادلانه کردن ساختار صنعت.

ایزدخواه در ادامه گفت: طبیعی است در یک استان که ۳۰۰ مرغداری و یک کشتارگاه هست، مرغداران ضرر کنند.

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: واسطه گری های اضافه و مافیاهایی که در حوزه تامین دان مرغ شکل گرفته باید از بین بروند تا تولید کننده و حلقه های قبل و بعدش از جمله واحدهای تولید کننده جوجه سر پا بمانند.

وی ضمن بیان این که به عزیزان متضرر شده توصیه می کنم از معدوم کردن جوجه های یک روزه منصرف بشوند، اظهار کرد: شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی، وقتی یک گنجشک به ماشینش خورد پای آن را ترمیم کرد و وقتی مطمئن شد می تواند به زندگی‌اش ادامه دهد به حرکت خود ادامه داد، عزیزانی که متضرر شده اند نیز بهتر است که این جوجه ها را یا خیرات کنند و یا در طبیعت رها کنند، چرا که معدوم کردن راهش نیست، البته دولت باید کارش را جدی انجام دهد و این ضرر و زیان را پوشش بدهد.

انتهای پیام/