جهاد در راه خدا از توفیقات الهی است

جهاد در راه خدا از توفیقات الهی است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در همایش علمداران عاشورایی نکوداشت رزمندگان روحانی استان، اظهار داشت: مقام رزمندگان و کسانی که در راه خداوند به جبهه و جنگ می روند، فوق تصور ما بوده و تعبیرات بسیاری نیز در قرآن و روایات در این رابطه وجود دارد و هرکسی توفیق رفتن به جبهه و جنگ در راه خدا را ندارد.

وی، با اشاره به اینکه لباس رزم پوشیدن و در راه خدا جنگیدن مقام بسیار بزرگی است، افزود: اگر از زاویه دید دیگری نگاه کنیم، در رابطه با علما نیز تعابیر قابل توجهی وجود دارد و امام صادق(ع) فرمودند که خداوند روز قیامت همگان را یکجا جمع خواهد کرد و اعمال مردم را خواهد سنجید، خون شهدا با مداد علما سنجیده خواهد شد و مرکب و قلم علما از خون شهدا صقیل تر و سنگین تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ابراز کرد: اگر عالمی مورد قبول خداوند باشد، قلم و مداد او از خون شهدا بالاتر خواهد بود و یک ساعت از عالم که در بستر خود تکیه داده و به علم خود می پردازد، هفتاد سال اگر عابد عبادت کند، یک ساعت عالم از هفتاد ساعت او بهتر خواهد بود.

وی، بیان کرد: رزمندگان و عالمان مبارز از هر دو ثواب مبارزه در راه خداوند و احیای علوم اهل بیت بهره بردند و بالاترین تعبیر این است که گفته شده اگر انسان، جان یک نفر را از مرگ نجات دهد گویا جان همه افراد کره خاکی را از مرگ نجات داده است.

حجت الاسلام قریشی، با بیان اینکه اصل احیا، اصل باور اعتقادی و درونی است، گفت: اگر هدایت کسی را از او بگیریم او را کشته و اگر به کسی دین و اعتقادات را هدیه دهیم، او را احیا کرده ایم.

وی، با اشاره به برگزاری مجالس برای شهدا بیان کرد: یاد و نام شهدا و رزمندگان در اینگونه مجالس برده می شود و در نهج البلاغه نیز به وفور از شهدا نام برده شده است.

انتهای پیام/