حجت الاسلام قریشی یکی از خطیب های ممتاز کشور است/ صیانت از حریم چهره های انقلابی وظیفه همه است

حجت الاسلام قریشی یکی از خطیب های ممتاز کشور است/ صیانت از حریم چهره های انقلابی وظیفه همه است

به گزارش ندای ارومیه، سپردن فعالیت ها و مسئولیت های مختلف به جوانان و اعتماد به این قشر پر شور و نشاط نکته ای است که همواره مقام معظم رهبری در سخنرانی های شان و به بهانه های مختلف بدان تاکید داشته اند.

شاید بتوان گفت همین موضوع یکی از وجوه بارز حجت الاسلام سید مهدی قریشی است که منجر به انتصاب ایشان توسط مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه شد به طوری که علاوه بر جوانی، دانشگاهی و حوزوی بودن این چهره مزید بر علت شده است تا انتخاب درستی صورت گیرد.

به واسطه انتخاب فردی دانشگاهی به عنوان امام جمعه ارومیه وحدت و همراهی بین حوزه و دانشگاه متبلور شده است به طوری که در گفت و گوی مان با حجت الاسلام سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان به این موضوع اذعان شد.

*صیانت از وجهه چهره های انقلابی وظیفه همه است

پیرامون جایگاه نماینده ولی فقیه در استان و لزوم حفظ شان آنها مصاحبه ای با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی انجام داده ایم که مشروح آن از نظر می گذرد:

وی با تاکید بر اینکه جایگاه نماینده ولی فقیه در هر استان مشخص بوده و قابل انکار نیست، افزود: کسی که حکم مسئولیت خود را از حضرت آقا دریافت کرده است پس باید در هر استانی محور قرار گیرد و سایر مسئولان برای اینکه تصمیمات شان حجت شرعی داشته باشد با این شخصیت مشورت کنند.

این مسئول با بیان اینکه صیانت از حریم ولایت، شخصیت ها و چهره‌های انقلابی وظیفه همه مسئولان، رسانه ها و نهادهای انقلابی است، ادامه داد: حفظ منزلت امام جمعه بیش از پیش حائز اهمیت است چرا که این فرد منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده می کند.

قریشی شخصیتی فاضل و عالمی ساده زیست است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه حجت الاسلام قریشی شخصیتی جوان و در عین حال علمی و دانشگاهی هستند پدرشان نیز یکی از چهره های شاخص و برجسته در بین قرآن پژوهان می باشد و خدمات ایشان در زمینه تفسیر قرآن و … به جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول اقدامات آیت الله قریشی قبل از پیروزی رسیدن انقلاب، شرکت در مبارزه با رژیم ستم شاهی، تلاش برای تحکیم پایه های حکومت تازه تاسیس و … را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی نیز ایشان در کسوت های مختلف همچون نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی ولی فقیه و … در کنار مردم بودند.

این مسئول ساده زیستی، دوری از اشرافی گری، در پیش گرفتن زندگی طلبگی را مهم ترین ویژگی ها و سجایای اخلاقی ایشان عنوان کرد و بیان داشت: ولی متاسفانه امام جمعه ارومیه از ظرف جناح های سیاسی مختلف، در بستر فضای مجازی و … مورد هجمه قرار می گیرد که این موضوع دور از انصاف است.

*لزوم شرکت در نمازهای جمعه و استماع خطبه ها

وی حجت الاسلام قریشی را یکی از خطیبان ممتاز کشور دانست و اظهار کرد: برای حضور در نماز جمعه و استماع خطبه ها نهایت تلاش را می کنم و در صورت مقدور نبودن این موضوع، حتما فرصت دیگری از خطبه ها استفاده لازم را می برم.

سرایی برقراری ارتباط بین بسیج و روحانیت همچنین وحدت بین حوزه و دانشگاه را از برکات حضور حجت الاسلام قریشی در این استان عنوان کرد و گفت: پیش از این چنین ارتباطی بین نهادهای مختلف و مورد اشاره وجود نداشت.

انتهای پیام/