بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های صنعتی، آزاد و علوم پزشکی ارومیه در خصوص FATF

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های صنعتی، آزاد و علوم پزشکی ارومیه در خصوص FATF

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های صنعتی، آزاد و علوم پزشکی ارومیه در مورد بررسی تصویب FATF در مجلس بیانیه ای را صادر کردند.

به گزارش ندای ارومیه، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در حال حاضر پیوستن ایران به لوایح چهارگانه fatf در فضای سیاسی کشور مطرح است و موضوع آن بزودی در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بدون شک منتقدین این طرح و در رأس آن جنبش دانشجویی بر لزوم مبارزه با تأمین مالی تروریسم، مبارزه با پولشویی و منع اشاعه تسلیحات هسته ای که هرسه از اهداف مورد نظر fatf هست، تاکید دارند. اما معتقدند عضویت در یک نهاد بین المللی که تنها ۳۵ کشور و ۲ سازمان منطقه ای در آن عضو شده اند و بقیه کشور ها یا بعنوان عضو ناظر در آن حضور دارند و یا اصلا عضو آن نشده اند، و در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی بسر می رود، وقت مناسبی برای عضویت در این نهاد نمی باشد.حال آنکه بسیاری معتقدند یکی از دلایل مشکلات ارزی اخیر مسدود شدن صرافی های دوبی و دیگر کشور های خلیج فارس می باشد که این مسدود شدن بعلت نشر داوطلبانه اطلاعات مالی کشور توسط دولت به fatf می باشد.

یکی از مواردی که fatf باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، بحث پیوستن به کنوانسیون tf یا همان کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که مورد اختلاف جدی میان طرفین است چرا که به عنوان مثال گروه هایی مانند جنبش های آزادیخواه فلسطین، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و… در لیست تروریسم fatf قرار دارند، حال آنکه جمهوری اسلامی این گروه هارا مشروع و مورد حمایت خود می داند پس عضویت در این سازمان لاجرم باعث تحریم گروه های مقاومت از سوی نظام بانکی ایران خواهد شد.

مورد دیگر در fatf، بحث ریاست آن است که در اختیار فردی آمریکایی بنام Billingslea است، او مسئول بخش مبارزه با جرائم تروریستی وزارت خزانه داری آمریکا است و همزمان ریاست نهاد fatf را نیز بر عهده دارد. اکنون و در شرایط فعلی که وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان اتاق فکر جنگ اقتصادی این کشور علیه ایران عمل می کند و به دنبال کوچکترین راهی است تا به نظام پولی ایران ضربه وارد کند. آیا در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه پولی و بانکی کشور که در میان آنها اسامی و اطلاعات صرافی هایی است که ما را در دور زدن تحریم ها کمک میکنند، کار عاقلانه ای بنظر میرسد؟؟

جنبش دانشجویی معتقد است که حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران با پیوستن به کنوانسیون های بین المللی میسر نمی باشد و تصویب fatf که ما را وارد فاز خود تحریمی می کند به وخیم تر شدن اوضاع کمک می کند، آیا عبرت برجام برای غرب گرایان کافی نبود؟
جنبش دانشجویی تنها راه حل مشکلات را اتکا به نیرو های جوان،متخصص و متعهد می داند و معتقد است که می توان از مشکلات با اتکا به درون عبور کرد و کشور در بن بست قرار نگرفته است.

در آخر بسیج دانشجویی دانشگاه های صنعتی ارومیه،آزاد ارومیه و علوم پزشکی ارومیه که خود را موظف به ایفای نقش در چالش های این انقلاب و کشور می داند، با توجه به تحقیقات و مطالعات علمی صورت گرفته در این زمینه، در شرایط کنونی پیوستن به نهاد fatf را به نفع کشور نمی داند.

والسلام علی من اتبع الهدی