تقویت جایگاه مساجد پیش نیاز تقویت دینداری مردم است

تقویت جایگاه مساجد پیش نیاز تقویت دینداری مردم است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید قربان اظهار داشت: دعای عرفه اهمیت زیادی دارد به قدری که سفارش شده اگر روزه گرفتن باعث شود فرد برای دعا حال نداشته باشد روزه نگیرند.

وی با اشاره به این که از جمله آسیب هایی که در مساجد وجود دارد اختلاف بین اداره کنندگان مساجد است که بزرگترین صدمه است، افزود: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوندی است که از مساجد شروع شده است اگر در مساجد با عدم سازگاری، عدم تصمیم گیری درست و مواردی از این قبیل موجب فراری شدن مسلمانان از خانه خدا شویم نمیتوانیم در پیشگاه خدا جواب دهیم.

امام جمعه ارومیه اذعان کرد: نباید برخی به دلیل پیروی از هوای نفس و منیت ها موجب بروز اختلاف در مسجد شوند و باید دست به دست هم بدهیم تا الفت و انس و وحدت را در مساجد بیشتر کنیم.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: هیئات مذهبی برای اجرای برنامه های در شان و مناسب عزای حسینی از امروز برنامه ریزی کرده و علما و روحانیون هم در راستای ازایش و تقویت ایمان و معنویت مردم سخنرانی های خود را آماده کنند.

در پایان این مراسم از برخی روحانیون مساجد و فرماندهان نمونه پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/