فروش سالاد و سبزی در رستوران های آذربایجان غربی ممنوع شد

فروش سالاد و سبزی در رستوران های آذربایجان غربی ممنوع شد

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، فروش سالاد و سبزی بدون دریافت مجوز از این سازمان در غذا فروشی‌ها و رستوران های استان ممنوع شده است.

قادر حاجی قلیزاده با اعلام این خبر افزود: به دلیل نامشخص بودن شرایط تولید و ضدعفونی صحیح سالادهای بدون بسته بندی در مراکز عرضه مواد غذایی، شهروندان از خرید هرگونه سبزی و سالاد بسته بندی شده بدون درج شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، نام و مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا خودداری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده و نبود تجهیزات کافی در رستوران‌ها، امکان تولید محصول بهداشتی در محل رستوران ها و اغذیه فروشی ها وجود ندارد و مردم باید در محل رستوران از مسوولان مربوط سالاد بهداشتی بسته‌بندی شده مطالبه کنند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی بیان کرد: توزیع و عرضه سالاد و سبزی‌های بدون بسته بندی، پروانه بهداشتی و سیب سلامت سازمان غذا و دارو در رستوران ها ممنوعیت قانونی دارد و با متخلفان برابر قانون برخورد جدی می شود.

حاجی قلیزاده ادامه داد: به منظور تامین مواد غذایی سالاد و سبزیجات مورد استفاده شهروندان، چند واحد تولید صنعتی سبزی و سالاد بسته بندی با شرایط بهداشتی و استاندارد در آذربایجان غربی فعال است.

وی افزود: در کارخانه‌های صنعتی تولید سالاد تجهیزات تولید و بسته‌بندی، مواد اولیه و مواد ضد عفونی کننده تمامی محصول تولیدی زیرکنترل و نظارت‌های بهداشتی بوده و مواد اولیه در چند مرحله شست و شو و ضد عفونی شده و با انجام آزمون‌های میکروبی مستمر از طریق خود واحد تولیدی و معاونت غذا و دارو سلامت و ایمنی محصولات تولیدی تضمین می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری وبا از طریق آلودگی آب و غذا منتقل می‌شود که با آغاز فصل گرما، این بیماری‌ در کمین سلامت شهروندان است.

وی از مردم آذربایجان غربی خواست به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های روده‌ای و عفونی، سالاد و سبزی های بسته‌بندی شده با پروانه بهداشتی مصرف کنند.

وی ادامه داد: با گرمتر شدن هوا و آغاز سفرهای تابستانی، مردم باید بیش از پیش بهداشت فردی را رعایت کنند تا از بروز وبا پیشگیری شود.

انتهای پیام