ایستادگی در مقابل اسرائیل و اقدامات اسلام ستیزانه آن وظیفه مسلمانان و کشورهای اسلامی است

ایستادگی در مقابل اسرائیل و اقدامات اسلام ستیزانه آن وظیفه مسلمانان و کشورهای اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: از ۷۰ سال قبل غده سرطانی رژیم صهیونیستی به جان مسلمانان افتاده و هرروز شاهد افزایش فشارهای این رژیم هستیم.

وی، افزود: اقدام اخیر آمریکا در تاسیس سفارت و نامیدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی مسلمانان محکوم بوده و باید با این اقدام مقابله شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین، خاطرنشان کرد: اعتراض مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا الزامی است و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی باید در چنین مواقعی حاضر شود اما سکوت آن‌ها در برابر چنین اقداماتی جای تعجب دارد.

وی، اضافه کرد: علت اصلی چنین اتفاقاتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوری ممالک اسلامی از قرآن کریم و کرامات الهی است.

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: ایستادگی مسلمانان باید در برابر دشمنان باشد اما امروز شاهدیم که مسلمانان بین خودشان مشکل دارند و عربستان با بدترین و کثیف ترین رفتارها در برابر کشورهای ضعیف اسلامی قد علم می‌کند و به دشمنی می‌پردازد.

وی، ادامه داد: مسئله فلسطین اصلی‌ترین موضوع ما است و باید در ماه رمضان هم با تمسک به معارف قرآنی نسبت به تجمع کل مسلمانان زیر بیرق قرآن تلاش شود.

خطیب جمعه ارومیه، اقدام برخی افراد برای ترویج تقوا در جامعه را ستود و گفت: حفظ حرمت رمضان و تعطیلی واحدهای نانوایی و غذاخوری ها در طول روز از سوی صاحبان صنوف قابل تقدیر است.

وی، اذعان داشت: تعداد اندکی که این شرایط را رعایت نمی‌کنند باید به حرمت ماه رمصان نسبت به تغییر رفتارشان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، حضور مردم در جمع خوانی ویژه ماه رمضان را عامل اتحاد و همبستگی بیشتر خواند و تصریح کرد: در روز نخست ماه رمضان حضور ۳ هزار نفر از مردم در مراسم جمع‌خوانی جای شعف دارد و مایه نزول رحمت الهی خواهد بود.

وی، ثواب قرائت قرآن در ماه رمضان را بسیار بالا دانست و گفت: در آیات و روایات متعدد آمده که تلاوت قرآن در ماه رمضان موجب نزول رحمت و در امان ماندن مردم از عذاب الهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنانش، حضور مسئولین در مراسمات جمع‌خوانی و برنامه‌های ویژه ماه رمضان را الزامی نامید و تاکید کرد: حضور رهبری در نخستین روز رمضان در میان قاریان نشان دهنده ضرورت توجه مسئولین به موضوع تلاوت و جمع خوانی است و باید به این امر توجه ویژه شود.

وی، اضافه کرد: از مسئولین خواستارم که در چنین مواردی ریاکاری داشته باشند و حتی برای خودنمایی هم برای حضور در مراسمات دینی و به‌خصوص جمع‌خوانی ماه رمصان حضور یابند.

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به روز موزه و میراث فرهنگی، توجه به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی را لازمه ماندگاری تاریخ برشمرد و گفت: مردم بابد به این موضوع توجه کنند و نسبت به حفظ تاریخ و آثار تاریخی خود اهتمام بیشتر داشته باشند.

وی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به فضایل ماه رمضان، ابراز داشت: این ماه بهترین فرصت برای تضرع در برابر خداوند و عبادت برای بخشیدن شدن است.

امام جمعه ارومیه، همچنین از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت مبانی دینی در ماه رمضان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/