ذخیره سازی سلول‌های بنیادی می‌تواند برای خانواده‌ها مفید باشد

ذخیره سازی سلول‌های بنیادی می‌تواند برای خانواده‌ها مفید باشد

مدیر داخلی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی آرش آهرون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیشرفت‌های گسترده‌ای در علم پزشکی حاصل شده است، می‌توان در آینده نزدیک بسیاری از بیماری‌های مهلک و صعب‌العلاج را با استفاده از سلول‌های بنیادی درمان کرده و فرد بیمار را به فرآیند زندگی عادی برگرداند.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی می‌تواند برای خانواده‌ها مفید بوده و متضمن سلامتی فرزندان‌شان بوده و در زمان ابتلا برخی به برخی بیماری‌ها سلامتی آنها را برگرداند، گفت: اقدام در این زمینه هرچند هزینه‌بر است ولی با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف در جامعه می‌توان با ذخیره‌سازی خون بند ناف تا اندازه زیادی سلامتی فرزندان را سالیان سال تضمین کرد.

وی به آغاز فعالیت رسمی بانک خون بند ناف استان از سال ۹۱ در ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت برای ذخیره‌سازی نمونه‌های خون بند ناف اقدامات چشمگیری انجام شده است که در حال حاضر بسترهای لازم برای انجام فعالیت‌های متنوع فراهم می‌شود.

این مسئول در ارتباط با هزینه‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف و فسخ قرارداد نیز گفت: در صورت فسخ قرارداد مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، فقط از قراردادهای تهران کسر شده و بقیه مبلغ عودت می‌شود همچنین در شهرستان‌ها بابت فسخ قرارداد مبلغی غیر از حق دفتر نمایندگی از مشتری کسر نمی‌شود.

این مسئول افزود: از سال دوم انعقاد قرارداد با احتساب نه درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال هزینه شارژ سالیانه و نگهداری نمونه خون بندناف می‌باشد که از خانواده نوزاد دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت شارژ ۵ ساله و ١٠ ساله نیز وجود دارد، گفت: از ابتدای سال گذشته امکان پرداخت شارژ سالیانه به صورت پنج ساله و ١٠ ساله برای بانک خون بندناف رویان فراهم می‌باشد.

آهرون ادامه داد: هزینه نگهداری پنج سال ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و هزینه نگهداری ۱۰ سال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است، همچنین اعضایی که بدهی معوقه دارند هزینه‌های نگهداری پنج ساله و ده ساله شامل معوقات می شود

مدیر داخلی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این بانک به صورت محرمانه ثبت و نگهداری شده و نمونه‌ها در مالکیت خانواده‌ها می‌باشد اظهار کرد: بنابراین برای استفاده از اطلاعات درنهایت تصمیم برای پیوند به طور قطع از خانواده رضایت‌نامه کتبی اخذ می‌شود.

انتهای پیام/