پرداخت تسهیلات به علاقه مندان فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی

پرداخت تسهیلات به علاقه مندان فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان پرویز تومرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار ما در ارومیه از پرداخت تسهیلات بانکی به علاقه‌مندان برای فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد و اظهار کرد: فرآیند ایجاد این صنایع قبلا دستی بوده و هرکس در استان خود به سازمان ذی‌صلاح برای ارائه درخواست مراجعه می‌کرد ولی در حال حاضر باید به سامانه صدور جوازهای وزارت جهاد کشاورزی مراجعه شود.

وی افزود: فرد متقاضی احداث این واحد باید موافقت اولیه از پنج اداره یعنی امور اراضی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت، محیط زیست، سازمان آب منطقه‌ای را دریافت کند در این صورت موافقت اولیه برای راه‌اندازی واحد صنایع تبدیلی صادر می‌شود بعد از طی مراحل مربوط به اخذ جواز تاسیس و دریافت پروانه ساخت جواز بهره برداری به نام فرد صادر می‌شود.

تومرایی با بیان اینکه برای حمایت از افرادی که برای ورود به این عرصه علاقه مند هستند دو نوع وام به متقاضیان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: بعد از صدور جواز تاسیس تسهیلات سرمایه‌ای و ساخت و ساز پرداخت می‌شود تا بنای واحد خود را آماده کند بعد از این مرحله نیز تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه، ماشین آلات، حقوق کارگر و تامین منابع انرژی پرداخت می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این استان ۵۰ طرح اولویت دار وجود دارد، گفت: این طرح‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در زمینه باغداری، کشاورزی و دامداری احصا شده است تا افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها فعالیت کنند.

این مسئول به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اشاره کرد و بیان داشت: با هدف حمایت کسب و کارهای خانگی و تولید محصول سالم و بهداشتی توسط این واحدها، تفاهم‌نامه فوق منعقد شده است.

انتهای پیام/