استفاده از کالای ایرانی نقش حائز اهمیتی در  اشتغال نسل جدید دارد / دلارهای صرف شده در خارج از کشور برای فعال ساختن اقتصاد داخلی هزینه شود

استفاده از کالای ایرانی نقش حائز اهمیتی در اشتغال نسل جدید دارد / دلارهای صرف شده در خارج از کشور برای فعال ساختن اقتصاد داخلی هزینه شود

حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نخستین لحظه‌های تحویل سال و سخنرانی ایشان در سال جدید باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و همه مجدد به آن گوش دهند تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود.

وی نهادینه‌سازی استفاده از کالای ایرانی را یک موضوع حائز اهمیت و تاثیرگذار در سرنوشت و وضعیت اشتغال نسل جدید دانست و افزود: دلارهایی که در سایر کشورها هزینه می‌شود می‌تواند در داخل برای به کار انداختن چرخ اقتصاد ایران اسلامی صرف شده و اقتصاد داخلی را فعال کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها که انقلاب به پیروزی رسیده است استقلال سیاسی به دست آمده ولی دسترسی به استقلال اقتصادی موضوعی زمان‌بر است، بیان کرد: برای تحقق آن باید نهادهای مختلف اعم از مردم و مسئولان به صورت مضاعف تلاش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه این رویه بین عده‌ای به وجود آمده است که منابع مالی خود را در سایر کشورها هزینه کرده و با این رویه موجب رکود اقتصادی، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و تعطیلی کارخانه‌ها می‌شوند که اتخاذ چنین رویکردی موجب بیکاری نسل جدید شده است.

وی با بیان اینکه واردکننده‌ها با در نظر گرفتن اقتضائات اقتصادی کشور به واردات اقدام کنند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد وقتی که مسائل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب حکم شرعی داشته و باید اجرایی شود بنابراین اگر با معاملات و نوع خرید و فروش به اقتصاد کشور لطمه بزنیم این اقدام حرام شرعی می‌باشد.

امام جمعه ارومیه ابراز امیدواری کرد که به فرامین و فرمایشات رهبری موبه مو عمل کرده و موجبات رشد و شکوفایی کشورمان را فراهم آوریم.