حیات‌وحش جزایر دریاچه ارومیه با”اشک کبود”به نمایش گذاشته می‌شود

حیات‌وحش جزایر دریاچه ارومیه با”اشک کبود”به نمایش گذاشته می‌شود

رضا محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به ساخت فیلم مستند”اشک کبود”اظهار کرد: این فیلم در موضوع حیات وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه بوده و در آن مختصری از حیات‌وحش گذشته آن نیز بازگو شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در فیلم”اشک کبود”، چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان و تاثیر آن بر خشکی دریاچه ارومیه به تصویر کشیده شده است.

کارگردان فیلم مستند اشک کبود گفت: در این ارتباط بیشترین تمرکز بر روی چند جزیره از جمله اسپیر، آرزو، کبودان، اشک و یددی‌قارداش گذارده شد و در جزیره اشک، زندگی گوزن زرد ایرانی، در جزیره کبودان قوچ و میش ارمنی و در جزیره یددی‌قارداش جوجه‌آوری‌های کاکایی ارمنی و درگیری‌هایی که برای مرگ و زندگی که به علت خشکی دریاچه ارومیه با آن مواجه هستند به نمایش گذارده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، هم اکنون نیز شغال وارد جزیره شده و زندگی و حیات آنها را به شدت به خطر انداخته است.

محمدپور با اشاره به اینکه این فیلم مستند در ۳۳ دقیقه تولید شده است افزود: در اشک کبود، چالش‌ها و فضای حاکم بر جزایر مثل صدای نعره‌های گوزن زرد ایرانی به تصویر کشیده شده است.

وی بیان کرد: این فیلم مستند که به سفارش صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی تولید شده، در روز دوم فروردین ۹۷ و در ساعت ۲۰ و ۴۵ از شبکه استانی برای نخستین بار پخش و سپس از شبکه‌های مستند، چهار و شما به نمایش گذاشته می‌شود.

کارگردان فیلم مستند اشک کبود اظهار کرد: در تهیه فیلم مستند اشک کبود، اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی با عوامل این فیلم داشت و همکاران پارک ملی دریاچه ارومیه زحمات نیز بسیاری کشیده و اگر همراهی و کمک آنان نبود، امکان ساخت این فیلم مستند فراهم نمی‌شد.

انتهای پیام/