قانون هوای پاک از اول فروردین ۹۷ در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

قانون هوای پاک از اول فروردین ۹۷ در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

پرویز آراسته در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: قانون هوای پاک که به تازگی مصوب و جهت اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده، نسبت به قانون آلودگی هوا در سال ۷۴ که وضعیت آلودگی هوا در شرایط کنونی نبود، متفاوت است.

وی افزود: در قانون ۲۲ سال گذشته آلودگی هوا، برخی شاخص ها لحاظ نشده بود چون در آن زمان، مسئله جمعیت، افزایش خودروها، حاشیه نشینی، خشکسالی و تغییر اقلیم و گرد و غبار به این شکل مطرح نبود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در تیر ماه امسال مصوب شد بیان کرد: این قانون مدرن و پیشرفته از اول فروردین سال ۹۷ به طور کامل اجرایی می شود.

وی گفت: براساس این قانون خودروسازها موظف می شوند که خودروهای خود را از نظر کیفی افزایش داده و علاوه بر آن باید کیفیت بنزین مصرفی مردم افزایش یابد.

آراسته تصریح کرد: همچنین دولت باید خودروهای فرسوده ای را که در ناوگان ترافیکی تردد می کنند را جمع آوری و جایگزین خودروهای نو کند.

وی تصریح کرد: در این رابطه طرح نوسازی اتوبوس و تاکسی نیز در کل کشور و به تبع آن در استان در حال اجرا بوده و سعی شده تا حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در بحث واحدهای صنعتی نیز با اعمال جرائمی درصدد کاهش آلودگی هوا بوده و همچنین جنگل کاری و پوشش فضای سبز نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/