به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه به سقوط رژیم منحوس پهلوی سرعت بخشید

به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه به سقوط رژیم منحوس پهلوی سرعت بخشید

آیت‌الله سید علی اکبر قریشی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه دوم بهمن ۵۷ که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: سراشیبی سقوط رژیم منحوس پهلوی با به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه سرعت بیشتری گرفته و مردم انقلابی ارومیه با خیزش خود در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت داشتند.

وی ادامه داد: نام ارومیه قبل از انقلاب به رضائیه تحریف شده بود به این دلیل حساسیت رژیم پهلوی به این شهر بیشتر از سایر شهرهای آذربایجان غربی بود.

قریشی با اشاره به برنامه‌های انقلابیون در ارومیه، ادامه داد: در طول دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، مسجد اعظم محل تجمع مردم انقلابی ارومیه بوده و هروز علما و فقهای برجسته برای مردم این شهر سخنرانی می‌کردند.

وی تصریح کرد: مردم بابصیرت و آگاه ارومیه با شرکت در راهپیمایی‌های عظیم، در اعتراضات علیه رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پررنگی داشته‌اند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر، تاکید کرد: بهترین فرد برای جانشینی رهبری پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از لحاظ شجاعت، بصیرت، دانش سیاسی و علوم فقهی نزدیک‌ترین فرد به امام خمینی (ره) است.

قریشی بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره)، رهبری به صورت شورای سه نفره و پنج نفره پیشنهاد شد که هیچکدام رای نیاورد و نمایندگان مجلس با انتخاب واحد به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رای دادند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در هفت ساعت رهبر کشور را انتخاب کرده و مانع از سودجویی دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

انتهای پیام/