بانک‌ها به دنبال تبلیغ قرض‌الحسنه و دوری از ربا باشند/ دهه فجر باید صحنه اتحاد مسئولین و مردم شود

بانک‌ها به دنبال تبلیغ قرض‌الحسنه و دوری از ربا باشند/ دهه فجر باید صحنه اتحاد مسئولین و مردم شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به در پیش رو بودن ایام‌الله دهه فجر،اظهار داشت: در این روزها طومار ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی برچیده شد و مردم نشان دادند که در رکاب انقلاب اسلامی و مبانی الهی ثابت قدم و استوار هستند.

وی، افزود: از خودگذشتگی‌ها و نعمات ایام‌الله دهه فجر را باید برای نسل‌های بعد انقلاب تعریف کنیم تا آشنایی آن‌ها با دشمنان و حکام طاغوتی قبل از انقلاب اسلامی کامل شود.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به سرشکستگی‌های مسئولین و حکام قبل از انقلاب در برابر آمریکا و طاغوت، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که مسئولین در برابر دژخیمان آمریکایی با اقتدار و صلابت ایستادگی می کنند و دنیا در برابر عظمت انقلاب اسلامی سر فرود آورده، در حالی که قبل از انقلاب تمام مسئولین حتی شاه در برابر حکام آمریکا تسلیم بودند.

وی، بر لزوم همراهی مسئولین با مردم در تمام مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: در این ایام باید اتحاد و همدلی میان اقشار مختلف امعه به چشم آید و شاهد رونق گرفتن مبانی انقلاب اسلامی در جای جای کشور باشیم.

قریشی، بر لزوم زنده نگه داشتن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در ارومیه از دوم بهمن‌ماه ایام دهه فجر آغاز می‌شود و تمام مردم باید قدردان زحمات افرادی نظیر حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی، آیت‌تالله قریشی، قره‌باغی و دیگر روحانیون همراه آن‌ها باشند که در روز دوم بهمن ماه در برابر حمله شاهنشاهیان به مسجد اعظم ایستادگی کردند و امروز تمام اقتدار و امنیت شهر را مدیون همین روحانیون هستیم.

وی، ابراز داشت: علما در صف اول مبارزه با طاغوت بودند و مردم نیز با دعوت حجت‌الاسلام حسنی پیش از دیگر شهرهای کشور مسلح شدند و در برابر دژخیمان ایستادگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روز پرستار،گفت: بهترین زمان برای نامگذاری انی روز همین ولادت حضرت زینب(س) است که به عنوان پرستار دشت کربلا شناخته می شوند.

وی، همچنین ضمن انتقاد از عملکرد بانک‌ها در تبلیغ حساب‌های سودده، تاکید کرد: این روش باید به تبلیغ قرض‌الحسنه تغییر یابد و مردم را برای داشتن حساب‌های قرض‌الحسنه و یاری محرومین و نیازمندان واقعی جامعه هدایت کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، از مدیران بانک‌ها درخواست کرد تا نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه راهکارهای مناسب برای مردم در جهت اجرای قرض‌الحسنه همکاری و تلاش مضاعف داشته باشند.