۱۹ ژانویه یکی از مهمترین وقایع در تاریخ آذربایجان است / زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است

۱۹ ژانویه یکی از مهمترین وقایع در تاریخ آذربایجان است / زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۹ ژانویه یکی از مهمترین وقایع در تاریخ آذربایجان است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با ندای ارومیه با اشاره به فرارسیدن ۱۹ ژانویه اظهار کرد: متحدکننده اصلی دل های امت ما اسلام است و ما افتخار می کنیم که تمامی آذری های جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: هر از گاهی خبرهای ناراحت کننده ای از جمهوری آذربایجان به گوش می رسد مبنی بر محدودیت آذربایجانی ها در بزرگداشت شعائر دینی که امیدواریم این رویه اصلاح شود و دولتمردان جمهوری آذربایجان به جای تقابل با دین و اعتقادات مردم با احساسات مذهبی آنان همراه شوند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مشکلات جهان اسلام و آذری های جهان مساله قره باغ است که امیدواریم هر چه سریع تر شاهد حل آن باشیم.

وی در ادامه گفت: زبان ترکی آذری یک میراث گرانبهای فرهنگی است که باید برای رشد و ترقی آن تلاش شود و این زبان وسیله ای باشد برای رشد افکار و پیشرفت اهداف فرهنگ اسلامی.

حجت الاسلام شبستری افزود: عشق و ارادت آذری ها به حضرت سید الشهدا (ع) و شهدای کربلا پتانسیل مهمی است که می شود از آن برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده کرد و در مقابل مکاتب انحرافی از جمله پان ترکیسم و هر تفکر تفرقه افکنانه دیگر که به دنبال پیاده کردن نقشه های استعمار است ایستاد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز کشتار خونین آذری های مسلمان به دست ارتش شوروی سابق خاطرنشان کرد: کشتار مردم مسلمان آذربایجان در روز ۲۰ ژانویه (ژانویه سیاه) را تسلیت عرض کرده و خود را شریک غم آنان می دانیم.

انتهای پیام/