صرف پرداخت کمک هزینه  مشکلات نیازمندان را برطرف نمی کند / کمک های مالی باید تجمیع شده و صرف ایجاد شغل برای نیازمندان شود

صرف پرداخت کمک هزینه مشکلات نیازمندان را برطرف نمی کند / کمک های مالی باید تجمیع شده و صرف ایجاد شغل برای نیازمندان شود

حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت و گو با ندای ارومیه با اشاره بر لزوم سوق دادن کمک‌های مادی و غیرمادی خیرین و عموم به سمت ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و ادامه داد: تنها در این صورت تلاش برای ریشه‌کنی فقر، حمایت از محرومان و فقرستیزی معنا پیدا می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم بررسی سخنرانی‌ها، پیام‌ها و توصیه‌های امام خمینی (ره) تاکید کرد و ادامه داد: در صورت بازخوانی این موارد می‌توان فهمید که مسئله رفع تبعیض و فقرستیزی یکی از اهداف بزرگ ایشان بوده ولی امروز مغفول مانده پس خیران و موسسات عام‌المنفعه می‌توانند به واسطه ایجاد اشتغال پایدار در این سمت و سو گام بردارند.

دیرباز با بیان اینکه وضعیت معیشتی مستضعفان و پابرهنه‌ها یکی از بزرگترین نگرانی‌های امام (ره) بود، اظهار کرد: کسانی که دوران پیروزی انقلاب را درک کرده‌اند حتما در سخنان و موضع‌گیری‌های ایشان تامل کنند تا این موضوع برای‌شان یادآوری شود.

وی با بیان اینکه صرف پرداخت مستمری ماهانه و کمک هزینه تحصیلی و سبد غذایی به نیازمندان مشکلات عدیده آنها را برطرف نمی‌کند، گفت: افراد متمکن و حتی کسانی که بضاعت اندکی برای کمک دارند باید با آینده‌نگری بیشتری این مبالغ را هزینه کرده و منابع مالی را تجمیع کرده و به کارگاه، واحد صنعتی و تولیدی برای اشتغال نیازمندان تبدیل کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم نیازسنجی در جامعه اسلامی و پرداختن به مشکلات مختلف طبقه بی‌بضاعت جامعه براساس اولویت‌ها تاکید کرد و گفت: افراد نیکوکار باید به نیازهای مختلف از جمله احداث اماکن مذهبی، بهداشت و درمان، تشکیل خانواده به ویژه اشتغال جوانان توجه کنند.

دیرباز مسئله اولویت‌دار در کشور و نیاز اساسی جوانان را شغل مناسب دانست و اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت بی‌رویه نسل جوان و نخبه از کشورمان همین موضوع نبود اشتغال است حال آنکه می‌توانند در ایران اسلامی مانده و ضمن تامین معیشت خود در حد معقول، برای پیشرفت، توسعه همچنین محرومیت‌زدایی نیز گام بردارند.

انتهای پیام/