۲۵ درصد مراکز درمان کشور موقوفه هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت در همایش وقف و رسانه با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت محمد(ص) اظهار کرد: هم اکنون اقتصاد مقاومتی در راستای مشکل گشایی مسائل جامعه مورد غفلت واقع شده و از سوی دیگر سنت حسنه وقف نیز که مورد تاکید آیات و روایات اسلامی است مورد بی توجهی واقع شده است و حتی تنها ۶۰ درصد مردم از خدمات و حسنات آن اطلاع دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند بیان کرد: این در حالی است که بیشتر مردم از موقوفه بودن آن اطلاع چندانی ندارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: هم اکنون ۳۶ هزار رقبه در استان وجود داشته که ۱۴ هزار فقره از آنها فاقد سند هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال خود دستگاه های اجرایی، ۱۷۰ میلیارد تومان مطالبات موقوفات را امضا کردند.

جوانبخت با اشاره به اقدامات حوزه بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و‌ امور خیریه استان بیان کرد: امسال ۱۰ هزار عرصه و عیان موقوفات در خوی و چایپاره مورد بازسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مبلغ ۶ میلیارد تومان از درآمد موقوفات اجرای نیت شده است افزود: در این زمینه، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ تومان نیت واقفان برای هزینه کرد در اربعین و محرم بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۲ وقف به موقوفات استان اضافه شد اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نیز تعداد ۸۰ موقوفه که بیشتر به نیت عمران و آبادانی مساجد بود وقف شد.

انتهای پیام/