یک سوم روستاهای آذربایجان غربی آب لوله کشی ندارند

یک سوم روستاهای آذربایجان غربی آب لوله کشی ندارند

محمدرضا آرموین در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: مطلوبیت میکروبی و کلر باقی مانده در آب شرب روستاهای آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است، پس امید می‌رود که با پیگیری و اقدام موثر مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی، این شاخص به بالاترین میزان از نظر مطلوبیت برسد.

وی افزود: آب روستاهای استان در شاخص مطلوبیت میکروبی، از میانگین کشوری بالاتر است ولی به صد درصد نرسیده است چون ۱۵ درصد خانوارهای روستایی و ۳۳ درصد روستاها هنوز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان نیستند که عامل آن نبود بودجه برای گسترش شبکه لوله‌کشی است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: آب‌ها دو نوع شامل سطحی مثل رودخانه و زیر زمینی مانند چاه هستند که چاه‌ها نیازی به تصفیه کردن ندارند و فقط کلرزنی می‌شوند.

آرمیون لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در برخی نقاط شهر را هم از اساس باوری غلط دانست و گفت: کسانی که به این موضوع نادرست دامن می‌زنند با یک مطلب خلاف واقع برای تشویش اذهان عمومی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارومیه در سطح کشور یکی از نقاطی است که به سالم‌ترین آب دسترسی دارد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد آب ارومیه از طریق چاه و بقیه با سد تامین می‌شود؛ آب چاه از نظر میکروبی  سالم‌‌تر است؛ ارومیه ۳۹ چاه و دو تصفیه خانه دارند که یکی در پل قویون و دیگری در گلشهر است که دلیل ساخت آنها در این مناطق تامین آب از سد شهرچایی است.

انتهای پیام/