نقش بی‌بدیل روحانیت در دوران غیبت حضرت حجت(عج)‌/ولایت‌پذیری؛ شکرانه استمرار ۴۰ ساله انقلاب است

نقش بی‌بدیل روحانیت در دوران غیبت حضرت حجت(عج)‌/ولایت‌پذیری؛ شکرانه استمرار ۴۰ ساله انقلاب است

سردار غلامحسین غیب پرور دقایقی قبل در اجلاس روحانیت که در راستای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد، با تبریک ایام ربیع الاول و فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: این اجلاس به نام ۸۷ شهیدی است که ملبس به لباس پیامبر اعظم است آن هم در سرزمینی که هیچکس نمی تواند خدمات این استان را نادیده بگیرد.

وی افزود: یک سوم از شهدای آذربایجان غربی مربوط به برادران اهل سنت است که این خود پیام خاصی دارد امروز  آغاز ولایت امام زمان (عج) است، دوران غیبت امام عصر (عج) که آغاز شد وظیفه راهبری و هدایت مردم نباید بر زمین می ماند، چه در دوران غیبت کبری و چه در دوران غیبت کوتاه مدت که توسط نواب خاص این وظیفه انجام شد رشد و تعالی و حرکت رو به جلو اسلام پرچم دار و میدان دار می خواست.

سردار غیب پرور با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در دوران غیبت امام زمان (عج) اذعان داشت: کافیست نگاهی به گذشته کنیم به ویژه در دوران غیبت کبری و نقش روحانیت را بی بدیل و ممتاز ببینیم، چقدر از علمای ما آمدند و در میدان مجاهدت علم را بر دوش گرفتند، چه بسیار کسانی که از این سلسه رفیع الشان به مرتبه شهادت نایل آمدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دوران اخیر جناب شیخ فضل الله نوری در دوران معاصر و بدو پیروزی انقلاب و شهدای روحانیت مانند شهید آیت الله مدنی و شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید دستغیب  نقش بی بدیل داشتند، شهید دستغیب این عالم محاسن سفید که حتی امکان غسل او میسر نشد و تیمم دادند.

وی افزود: جنگ آغاز شد و شهید محلاتی عزیز در اوج است، شهدایی مانند شهید عبدالله میثمی یک دریا اخلاق و معنویت بود همه شهدای روحانی اینگونه اند، در جزیره مجنون بعد از عملیات خیبر وقتی که دو روحانی سید عظیم الشان در جزیره حاضر شدند و کمتر از  چند دقیقه و با ترکشی که در سر هر دو بزرگوار بود غرق شدند.

سردار غیب پرور با تاکید بر استمرار حیات اسلام بیان داشت: حیات اسلام استمرار میخواهد، حرکتی رو به جلو و هیچ حرکتی به ثمر نمی نشیند مگر اینکه جلوداری اهل فن داشته باشد، امام بزرگوار چه خوب شاگردانی تربیت کرد، همچون شهید بهشتی که یک اسوه است و شهید مطهری که یک الگو است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قرن های متمادی روحانیت علمدار بوده که پای انقلاب ۴هزار روحانی خون مطهرشان را تقدیم کردند، و شکرانه بزرگ این نعمت آن است که سکاندار این نعمت را نگاه کنیم، که علمدار ولایت را تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه سخنان من صرفا به جهت سخنرانی در این مراسم که به پاسداشت مقام شهدا برگزار شده نیست، خاطرنشان ساخت: در جلسه شهید چه زمزمه ای بهتر از ولایت مداری که تمام این آوازه ها از اوست و سکانداری این اقیانوس پر تلاطم را برعهده دارد شکرانه خون شهدا ولایت مداری است.

انتهای پیام/