منابع مالی موجود در خیریه ها باید صرف اشتغالزایی شود

منابع مالی موجود در خیریه ها باید صرف اشتغالزایی شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی از اجرای یک طرح در سال ۹۴ و استمرار آن در ۹۵ خبر داد و گفت: در قالب این ایده از ظرفیت خیران علاقه مند به فعالیت در حوزه اشتغال استفاده می‌شد.

آخوندی‌زاده در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: با حضور خیران و مدیران موسسه‌های خیریه هم در اتاق جلسات صندوق کارآفرینی امید ارومیه نشستی تشکیل داده و الزامات فعالیت در این زمینه، ایجاد اشتغال پایدار و مناسب را تبیین کردیم، تا برای ورود به این عرصه اقدام کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی افزود: مردم نیکوکار و نوع‌دوست به واسطه اعتمادی که به افراد ریش‌سفید و مدیران موسسات و چهره‌های متدین شهر دارند، بدون هیچ گونه حساب‌کشی مبالغی را پرداخت می‌کنند تا آنها در زمینه‌های مختلف اعم از اطعام و پوشاک اقشار بی‌بضاعت هزینه کنند پس نیک‌ترین حرکت تجمیع این منابع مالی و تبدیل به احسن آنهاست که یک نمونه بارز آن ایجاد اشتغال می‌باشد.

آخوندی زاده خاطرنشان کرد: اکتفا به پرداخت کمک‌های نقدی و اندک به فقرا بدون رفع ریشه محرومیت نه‌تنها لطف کرن به آنها نیست بلکه ظلم نیز می‌باشد چون آنها را نسبت به شغل و کسب روزی هم خود را بی‌نیاز احساس می‌کنند، حال آنکه بهترین کمک تامین منابع مالی مورد نیاز برای برای برگزاری دوره آموزشی و مهارتی و بستری برای اشتغال آنهاست.

این مسئول به جریان انداختن منابع مالی موجود در موسسات خیریه در قالب صنایع و واحدهای تولیدی را پیشنهاد داد و گفت: نگه داشتن پول در حساب بانکی موسسه و پرداخت مستمری به افراد زیرپوشش راهکاری‌ مناسب برای ریشه‌کن کردن فقر نبوده و به آن دامن هم می‌زند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در جامعه افرادی همچون سالمندان، بیماران و از کارافتادگان هستند که بدون اغماض باید به آنها کمک مالی کرد، ولی بررسی دقیق صورت گیرد تا چنانچه افراد زیرپوشش در خانواده خود فرزند، داماد و همسر یا فردی بیکار دارند آنها را ضمن آموزش به چرخه اقتصاد وارد کرده و به تدریج توانمندشان کرد.

وی از آمادگی این مجموعه برای همکاری با موسسات خیریه در زمینه اشتغال‌زایی خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه می‌توان برای تقسیم وظایف اقدام کرد شناسایی افراد آماده به کار بر عهده این «ان جی او»ها بوده و پرداخت تسهیلات را هم صندوق‌ها عهده‌دار شوند تا به این ترتیب اشتغال در جامعه ایجاد شده چه بسا آمار بیکاری هم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/