مردم برای کمک به زلزله‌زدگان به کمیته امداد و هلال احمر اعتماد کنند

مردم برای کمک به زلزله‌زدگان به کمیته امداد و هلال احمر اعتماد کنند

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: قیامت به صورت ناگهانی شروع خواهد شد و خدا در قرآن می‌فرماید: آنان که قیامت را تکذیب کردند متضرر خواهند شد و اگر قیامت به صورت ناگهانی بیاید اینان حسرت خورده و می‌گویند وای بر ما که زمان را از دست دادیم و آنان چاره‌ای ندارند و گناهان خویش را بر پشت خود حمل خواهند کرد و این چه بار بدی است.

وی گفت: پرهیز از چشم‌چرانی یکی از عواملی است که در رابطه بین خانواده‌ها موثر است و خدا در قرآن مردم را برای حفظ چشمان خود از نگاه به نامحرم توصیه می‌کند خدا از طرفی مردان را به دوری از چشم‌چرانی توصیه می‌کند و از سویی زنان را به رعایت حجاب و پوشش دعوت می‌کند؛ زن باید زینت و زیبایی خود را تنها برای همسر خویش آشکار سازد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که پیامبر (ص) نهی می‌کند زن غیر از همسر خود برای دیگری زینت کند که در غیر این صورت برای خدا سزاوار است که این زن را در آتش بسوزاند؛ در تفسیر این حدیث آمده که بر خدا سزاوار است مرد را به دلیل اینکه اجازه داده است زنش زینت خود را به نامحرم نشان دهد در آتش بسوزاند  و در برخی تفسیر به آتش زدن خود زن تعبیر شده است.

وی گفت: در آستانه برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید در دوازدهم این ماه هستیم ضمن تشکر از عوامل این کنگره امیدوار هستیم به این ترتیب عطر شهدا فضای شهر را پر کند، ما نباید شهدا را فراموش کنیم و لازم است با هر بهانه‌ای یاد آنان را گرامی بداریم و تا زمانی که شهدا و خانواده آنان در کشور وجود داشته باشد روحیه ایثار و شهادت در کشور باقی خواهد ماند و دشمنان موفق به پیروزی در برابر ما نخواهند شد.

قریشی گفت: برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه مردم به خوبی به میدان آمدند و این مسئله قابل تقدیر است که مردم با جان و مال از آنان حمایت کردند به ویژه اینکه رهبری به چادرهای مختلف در کرمانشاه سر زدند و باید از مسئولان تشکر کرد؛ در این میان یک عده فرصت‌طلب وجود دارد که به دنبال این هستند تا شیرینی این کمک رسانی را به کام مردم تلخ کنند و چنین مطالبی عنوان کردند که «به مناطق زلزله زده کمک نفرستید چرا که آنان را می‌دزدند» ولی این اشخاص دشمنان انقلاب هستند چرا که خدمات کمیته امداد و هلال احمر را زیر سوال می‌برند.

وی ادامه داد: آیا کمیته امداد همان نهاد نیست که سالانه هزاران میلیارد تومان از پول مردم  را به محرومان می‌رساند ولی  چرا در زمان زلزله می‌گویند به کمیته امداد و هلال احمر پول ندهید و خودتان اجناس را به زلزله زده‌ها تحویل دهید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: پس از یک ساعت از وقوع زلزله ارتش در مناطق زلزله‌زده حضور داشت کجای دنیا چنین اتفاقی وجود دارد در آامریکا سیل آمد آیا ترامپ حتی خم به ابرویش آورد ولی رهبر ایران به مناطق سر زدند.

قریشی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های استان مسئله محرم و نامحرم باید رعایت شود چرا که سونوگرافی زن‌ها به دست دکترهای مرد انجام می‌شود اکنون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته است باید سریع به این مسئله ورود کنند مومنان به این امر معترض هستند.

انتهای پیام/