حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود

حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به برگزاری مراسمی در یکی از دانشگاه‌های ارومیه به مناسبت روز ۱۶ آذر، اظهار داشت: روز دانشجو روز قیام در برابر آمریکا و استکبار است و نباید مسئولین اجازه تحریف تاریخ به عده‌ای معلوم‌الحال را دهند.

وی، افزود: خناسان دنبال تحریف تاریخ هستند و این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع روز دانشجو و تبیین دقیق آن برای دانشجویان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، دعوت از برخی چهره‌های معلوم‌الحال در روز دانشجو برای سخنرانی در دانشگاه‌ها را تاسف‌بار دانست و گفت: اینکه حامیان آمریکا و فتنه در دانشگاه‌ها پشت تریبون قرار گیرند و با هیاهو و تشویق شروع به طرح مباحثی در حمایت و تطهیر چهره فتنه‌گران و غرب‌گرایان کنند، این امر نشان‌دهنده ضعف مسئولین دانشگاهی و بی‌توجهی به جایگاه روزهای ملی و تاریخ کشور است.

وی، زیر سوال بردن تمام مبانی نظام و انقلاب اسلامی توسط اشخاص سخنران در دانشگاه‌ها و نیز سر دادن شعار آزادی به بهانه تطهیر اقدامات آلوده فتنه‌گران را امری دانست که از سوی برخی عناصر همان فتنه‌گران مطرح می‌شود و تاکید کرد: مسئولین دانشگاه باید در برابر این اقدامات خود پاسخگو باشند چراکه تمام این اقدامات با حمایت و تایید آن‌ها انجام شده است.

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: اگر همین افرادی که ندای نبود آزادی در ایران اسلامی را می‌دهند، در کشورهای اروپایی تنها یک  بار در مورد دروغ بودن هولوکاست سخنرانی کنند سخت‌ترین مجازات در انتظار آن‌ها خواهد بود. اما جالب است که خود را مبرّا از هر نقصی می‌دانند!

وی، تشویق چنین افرادی از سوی دانشجویان در مراسمات دانشگاهی را نشانه زبونی مسئولین دانشگاه دانست و ابراز داشت: اینکه برای سلامتی عناصر آمریکا در داخل کشور سووت و کف زده شود و تشویق شوند نشان می‌دهند که مسئولین تایید کننده این مراسمات هنوز به بصیرت نرسیده‌اند.

امام‌جمعه ارومیه، توهین به مقدسات دینی را از دیگر مباحث مطرح‌شده در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه فردی با لباس روحانیت در تریبون دانشگاهی حاضر شود و از اجباری‌نبودن حجاب و اینکه نباید مردم را به داشتن حجاب ملزم کنند سخن می‌گوید، از سوی مسئولین دانشگاهی چه پاسخی دارد؟ آیا می‌توانند در برابر این اقدامات سکوت کنند؟!

وی، بیان داشت: اینکه از رفع حصر سخن به میان می‌آورید، باید بدانید که تمام مشکلات اقتصادی و فقر و دیگر مشکلات موجود در جامعه ناشی از همان اقدامات فتنه‌گران در ۸۸ بود که سردمداران آمریکا و صهیونیسم از آن حمایت کردند.

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: اینکه فردی با این صراحت در دانشگاه شروع به لفاظی و سخنرانی در مذمت نظام و انقلاب اسلامی می‌کند یعنی آزادی نداریم؟ اگر آزادی در ایران اسلامی نبود در همان جلسه دندان‌هایت را به شکمت می‌فرستادند!

وی، همچنین تصریح کرد: اینکه عده‌ای با سوزاندان پرچم عزای حسینی و مقدسات دینی به اسلام دهن‌کجیی کنند و همین سران فتنه حتی یک‌بار هم حاضر به عذرخواهی در این رابطه نباشند چه مفهومی دارد؟ این یعنی حامیان آن‌ها بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، افرادی که خواهان آزادی فتنه‌گران و رفع حصر هستند را به مطالعه تاریخ دعوت کرد و گفت: اگر تنها یک‌بار اقدامات آن روزها قرائت شود و اتهامات و جرائم این افراد مشخص شود قطعا نظر دیگری از جانب حامیان رفع حصر صادر می‌شود!

وی، اضافه کرد: آزادی فتنه‌گران را می‌خواهید؟ ابتدا اتهامات و جرائم آن‌ها را بیان کنید و بر اساس مستندات خلاف آن را ثابت کنید. در این صورت قطعا نظر شما برای ما محترم است. اما اینکه برای هیاهو و جنجال‌سازی دنبال سخنان ضدنظام و انقلاب اسلامی باشید را هرگز قبول نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام قریشی، اهانت به جایگاه حجاب در دانشگاه را امری غیرقابل بخشش دانست و تاکید کرد: این موضوع آبروی روحانیت را می‌برد و باید از سوی مسئولین مربوطه پیگیری و رسیدگی شود.

وی، حضور در تریبون‌های مناظره علمی در دانشگاه‌ها را امری ضروری برشمرد و گفت: اگر فردی در تمام این موارد سخنی علمی و منطقی دارد در قالب یک مناظره حاضر شوند و پاسخگو باشد، در غیر این‌صورت باید در برابر قانون و خداوند پاسخگو باشد.

امام‌جمعه ارومیه، آلود‌ه کردن محیط دانشگاه به مباحث این‌چنین را امری بسیار تاسف‌آمیز دانست و خطاب به مسئولین دانشگاه عنوان کرد: باید در برابر اذهان عمومی و خداوند پاسخگوی این اقدامات خود باشید.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: باید تمام مسئولین حوزوی و دانشگاهی به‌دنبال جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبری و امام(ره) در این زمینه باشند.

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین از مردم برای کمک به حوزه‌های علمیه دعوت کرد و گفت: باید برای سرپا ماندن معارف اسلامی علاوه بر تشویق فرزندان به حور در حوزه‌ها و تحصیل علوم دینی، کمک‌های مالی نیز از سوی خیرین به این مراکز سوق داده شود.

وی، در مورد بیان برخی مباحث در مورد خشکسالی دریاچه ارومیه هم بیان داشت: اینکه برخی در برابر اقامه نماز باران برای حل این مشکل ایستادگی می‌کنند امری نادرست است. هرچند اقدامات مسئولین باید در این زمینه شتاب داشته باشند، اما اقامه نماز باران و درخواست از خداوند برای حل این مشکل هم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/