به دنبال احداث تراموا در ارومیه هستیم

به دنبال احداث تراموا در ارومیه هستیم

فرماندار ارومیه از احداث خط یک تراموا برای روان‌سازی ترافیک در شهر خبر داد.

عباس حسنخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای رفع معضل ترافیک در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدامات مختلفی در حال انجام است که یکی از این موارد احداث خط یک تراموای شهر ارومیه است، با راه‌اندازی سیستم قطار شهری سبک و یکپارچگی با سایر سیستم‌های حمل و نقل شهری از جمله تاکسی و اتوبوس و هماهنگی بیشتر آن برای افزایش کارآیی و بهبود سیستم حمل و نقل اهتمام می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی سیستم قطار شهری به تدریج شاهد کاهش تقاضای سفر با خودروی شخصی شده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در جامعه نهادینه خواهد شد.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: از جمله سایر اقدامات صورت گرفته می‌توان به پروژه تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان اشاره کرد که با عنایت به قرار گرفتن آن در مبادی ورودی شهر با اتمام تقاطع مذکور با توجه به حجم بالای خودرو و تردد، انتظاری که وجود دارد این است که شاهد ترافیک روان در تقاطع باشیم.

حسنخانی گفت: احداث تقاطع دفاع مقدس با دستغیب، میدان کسری، تقاطع شهید بهشتی با شورا به صورت غیرمسطح در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته است؛ اجرای رینگ کمربندی دوم بیرونی شهر ارومیه در دست اقدام است به ویژه اینکه با احداث آن بسیاری از مشکلات ترافیک در ارومیه برطرف خواهد شد.

وی در ارتباط با میزان اعتبار تخصیص یافته برای هر یک از این پروژه‌ها، اظهار کرد: تقاطع آذربایجان دویست میلیارد تومان، رینگ کمربندی بیرونی نهصد میلیارد تومان تخصیص یافته که هر دو پروژه در دست اجرا هستند؛ برای پروژه تراموا چهارصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که در مرحله فاینانس هست.

فرماندار ارومیه در ارتباط با انتقال آموزشگاه‌‌های رانندگی به بیرون از شهر، گفت: اقدام در این زمینه نیازمند ایجاد شهرک مخصوص برای آموزش کاربران و متقاضیان گواهینامه رانندگی است، چرا که انتقال آموزشگاه‌ها به این شهرک در کاهش یافتن میزان ترافیک تاثیر زیادی خواهد داشت بنابراین می‌طلبد در این زمینه هم اقدام لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت، افزایس وسایل نقلیه، ترافیک و افزایش سفرهای درون شهری در کلان شهر ارومیه، در کنار محدودیت ظرفیت شریان‌های ارتباطی، مشکلات رفت و آمد مردم و از دست دادن زمان در پشت چراغ‌های راهنمایی یکی از بزرگترین معضلات به حساب می‌آید.

حسنخانی اظهار کرد: نصب چراغ‌های فرماندهی هوشمند برای نظارت و اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای در جریان ترافیک ارومیه، یکی از راه حل‌های بهبود این مشکلات به شمار می‌رود.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: در طول امسال ۶ تقاطع هوشمندسازی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است که مجموع تقاطع‌های هوشمند در سطح شهر ارومیه ۲۲ تقاطع می‌باشد.

انتهای پیام/