بازار ارومیه از نظر ایمنی وضع مناسبی ندارد / ایستگاه آتش نشانی در نزدیکی این بازار مستقر می کنیم

بازار ارومیه از نظر ایمنی وضع مناسبی ندارد / ایستگاه آتش نشانی در نزدیکی این بازار مستقر می کنیم

مرتضی پیری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، با اشاره به وضعیت نامناسب بازار ارومیه از نظر ایمنی، اظهار کرد:  بازار ارومیه با مشکلاتی مواجه است که باید ادارات و دستگاه های متولی و در راس آن میراث فرهنگی هر چه سریع تر فکری به حال رفع آن بکنند؛ سیم کشی فرسوده این بازار نیز می تواند منجر به بروز مشکل شود که در همین راستا به دنبال استقرار ایستگاه سیار آتش نشانی در نزدیکی این محل هستیم تا در صورت حادثه احتمالی از گسترش آن جلوگیری کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب پاساژ نیکخواه ارومیه اظهار کرد: متاسفانه پاساژ نیکخواه از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و باید قبل از بروز مشکل فکری به حال آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا ارومیه را به قطب تولید پوشاک تبدیل کنیم تا از این طریق هم مشکلات مراکز فروش ارومیه حل شود و هم از سفرهای غیرضروری مردم شهر به ترکیه جلوگیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم ارومیه بافت فرسوده و خطراتی است که ساکنین این مناطق را تهدید می کند.

وی ابراز داشت: در بافت فرسوده ارومیه رسیدگی به وضعیت مجتمع مسکونی ۵۰۰ دستگاه از ضرورت و اولویت بیشتری برخوردار است.

پیری ضمن بیان این که به دنبال جذب سرمایه گذار برای مشارکت در نوسازی و بهسازی ساختمان های بافت فرسوده ارومیه هستیم، گفت: به طور کلی ساختمان هایی که بر اساس استاندارد ۲۸۰۰ ساخته شده اند از ایمنی مطلوبی برخوردارند اما بناهای احداث شده پیش از آن نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که ارومیه پس از هر بارندگی با آن مواجه می شود، افزود: آب گرفتگی معابر ارومیه در روزهای بارانی به معضلی جدی برای مردم شهر تبدیل شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: علت بروز این مشکل، عدم پیاده سازی کامل طرح های احداث تقاطع های غیرهمسطح است

انتهای پیام/