اعتبارات طرح توسعه اشتغال روستاهای آذربایجان غربی تاکنون تخصیص نیافته است

اعتبارات طرح توسعه اشتغال روستاهای آذربایجان غربی تاکنون تخصیص نیافته است

 

نقی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه در خصوص طرح توسعه اشتغال در روستاها و اولویت برخورداری از اجرای آن اظهار داشت:بر اساس آیین نامه این طرح،تمامی روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر مشمول برخورداری از این طرح می‌باشند و در این میان اولویت با روستاهای مناطق مرزی و عشایری است.

وی افزود: سهمیه استان از این اعتبارات ۴۸۰۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک‌های کشاورزی،پست بانک،بانک توسعه تعاون،صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می‌باشد.

مدیر کل اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی همچنین گفت:در حال حاضر برای اجرای این طرح اعتباری تخصیص داده نشده است اما اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با برگزاری جلساتی نسبت به بررسی فنی این طرح با دستگاههای اجرایی و بانک های عامل و همچنین کمیته های تخصصی  اقدام کرده است.

نقی زاده خاطر نشان کرد:بخش کشاورزی،منابع طبیعی،معادن کوچک،فناوری اطلاعات،گردشگری،صنایع دستی،فرش دست بافت،سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر  در نواحی صنعتی روستایی و شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر از جمله حوزه‌هایی است که شامل بهره مندی از این طرح می‌باشند.

وی هدف اجرای آن را اینگونه توصیف کرد:هدف از اجرای این طرح ایجاد فرصت شغلی جدید و پایدار و صیانت از اشتغال و مشاغل موجود می‌باشد که البته رقمی برای میزان اشتغال آن تعیین نشده است.

/انتهای پیام/