اشتباه گرفتن دشمن، خطر اصلی برای علماء و جهان اسلام/ تصرف در مفاهیم انقلابی خطرناک‌ترین هجمه تهدید کننده اسلام و انقلاب

اشتباه گرفتن دشمن، خطر اصلی برای علماء و جهان اسلام/ تصرف در مفاهیم انقلابی خطرناک‌ترین هجمه تهدید کننده اسلام و انقلاب

به گزارش ندای ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اجلاس روحانیت کنگره سرداران و ۱۲هزار شهید استان آذربایجان غربی که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، تبیین اسلام ناب محمدی را مهم ترین رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت خواند و اظهار داشت: رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت استمرار بخشیدن به اهداف بعثت و امامت از جمله تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان بعثت ، شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی می باشد.

وی از سیدجمال الدین اسدآبادی ، شیخ محمد عبده ، سید قطب ، شیخ شلتوت ، آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) بعنوان منادیان بیداری دینی در تاریخ معاصر یاد کرد و افزود: در طول ۱۵۰ سال گذشته علما و روحانیت نقش سنگین  پاسداری از اندیشه‌های اسلامی را بر عهده داشتند.

گفتمان و سنت نبوی جایگزین اندیشه های غیردینی شود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ، مکاتب و گفتمان های انحرافی از جمله لیبراسیم ، مارکسیسم ، سکولاریسم و ملی گرائی را تهدید علیه کیان اسلام  خواند و تأکید کرد:  جغرافیای جهان اسلام و  منطقه غرب آسیا جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیر دینی شده است که باید گفتمان نبوی و سنت نبوی جایگزین گردد .

نماینده ولی فقیه در سپاه، شناخت دشمن را یکی دیگر از تکالیف روحانیت شیعه و سنی دانست و  ادامه داد : خطر اصلی برای علماء و جهان اسلام اشتباه گرفتن دشمن و سکوت در برابر ارتجاع است چرا که تمامی سعی دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی هدف تهاجم فرهنگی دشمن را تقابل با اسلام و قرآن  خواند و گفت: دشمن با ترویج اسلام هراسی و جنگ های نیابتی سعی در تخریب چهره اسلام دارد بطوریکه با توهین به قرآن و آتش زدن آن هم به مقصود خود نرسیده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به نیت شوم استکبار در به راه اندازی جنگ های نیابتی در خاورمیانه  پرداخت و افزود: مقابله با خیزش های اسلامی، ایجاد تقابل بین ملل اسلامی و تضعیف توان نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی از اهداف مهم استکبار جهانی در به راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا  است .

علما در برخورد با نقشه های شوم دشمنان هوشیار باشند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد : دشمن در تلاش است تا با مسخ هویت دینی و اخلال در مدیریت کشورها نسبت به تجزیه دولت های اسلامی اقدام نماید که با هوشیاری علماء این نقشه شوم مثل همیشه با شکست مواجه خواهد شد.

سعیدی مهم ترین تهدید برای یک انقلاب را دستبرد در نرم افزار آن خواند و خاطر نشان کرد: خطرناک‌ترین هجمه ای که می تواند اسلام و انقلاب را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی است که در این راستا روحانیت در عرصه مقابله با تحریف و بصیرت افزایی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی به  نقش های مختلف روحانیت در دفاع مقدس اعم از اخلاقی ، تبلیغی و آموزشی اشاره کرد  و گفت : این نقش با تبیین، روشنگری و تربیت نوجوانان و جوانان از مساجد و محافل دینی آغاز و تا سنگرهای رزمندگان اسلام کشیده شد  و با حضور این قشر عزیز و گرامی به عنوان رزمنده و انجام کارهای نظامی در کنار وظیفه تبلیغ دین  نیز بسیار خوب درخشیدند و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه یک بعدی نبودن روحانیت و توانمندی این قشر در عرصه های مختلف حتی مدیریت و فرماندهی یگان های عملیاتی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود : حضور روحانیت در جبهه در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس برای ارتقاء توان رزمی ، افزایش معنویت و  مقابله با جنگ روانی دشمن اهمیت بسزائی داشت.

وی با تجلیل از ۸۷ شهید روحانی  آذربایجان غربی گفت : شهادت فقیهان و عالمان بزرگواری در طول ۸ سال دفاع حق علیه باطل گواه صادقی بر پیشاهنگی روحانیت در مقابله با تجاوز دشمن و مبارزه با استعمار، استبداد و کج فکری است.

وی افزود: پس از دوران نبوت و امامت ۳ مسئولیت اصلی بر دوش عالم اسلام قرار گرفت که تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان نهضت، بر مبنای گفتمان بعثت و شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی است.

حجت الاسلام سعیدی اذعان داشت: ولایت الهی مجرا می خواهد ک مجرای تحقق آن بعثت است و تداوم بعثت با امامت محقق می شد و می شود و در طول دوره بعد از امامان اولین مشمولیت علما تبیین اسلام بود، دومین رسالت علما ساختار ستزی و شکل دهی حکومت الهی تست تداوم بشر منوط به حاکمیت دینی است پیامبر اسلام در اوج شرک و کفر دین اسلامی را شکل دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پس از آن دولت و ملت اسلامی بیش از ۴هزار شهید روحانیت دفاع مقدس حرم و ۸۷ شهید در آذربایحان غربی داریم پس از دوران نبوت و امامت ۳مسیولیت اصلی بر دوش عالم اسلام قرار گرفت تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان نهضت و شکل دادند و پس از آن ساختار سازی که حکومت سازی شد  و این مسئله اختصاص به زمان پیامبر ندارد و جبهه دین مداران و دین داران زمینه تشکیل حاکمیت دینی را در این سرزمین تعیین کرد.

سومین رسالت روحانیت پاسداری از حکومت دینی و شریعت الهی است

وی با بیان اینکه سومین رسالت روحانیت یکی پاسداری از حکومت دینی و دوم پاسداری از شریعت و آیین الهی است، تاکید کرد: آنچه که امروز در جبهه نبرد مشاهده میکنیم پاسداری از شریعت و ایین الهی است و آنچه که در ۱۵۰سال گذشته می درخشند، وجود علمایی همچون شیخ شلتوت باعث به وجود آمدن گفتمان دینی بودیم و نقش روحانیت در اسلام غیر قابل انکار است و نقش شیخ شهید نوری در مشروطه وابسته به انگلستان و دفاع از مشروطه مشروعه و نقش حضرت امام خمینی (ره) برای شمر بخشی به تلاش و مبارزه علنی در این تاریخ درخشان را میتوان به وضوح دید.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه حرکت مادی گری متوجه اسلام شده و بحث لبرالیسم از دیگر وسایلی است که متوجه انقلاب شده، افزود: افرادی انقلاب اسلامی را سونامی خواندند که در اقیانوس جهان دنیا را به لرزه در آورده است.

وی تاکید کرد: سومین نقش جمهوری اسلامی در آسیا انتقال فرهنگ مقاومت بسیجی است سال پیش نمیتوانستیم از این مسئله داشته باشیم آنچه که در لبنان و  یمن اتفاق افتاده، اول یاری جمهوری اسلامی در سقوط نکردن عراق، دوم مرجعیت و سوم شکل گیری بسیج در عراق در حشد الشعبی باعث بروز حرکت حماسی عراق شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: چهارمین نقش جمهوری اسلامی شکل گیری نظام مقدس در برابر ائتلاف شیطانی است، دو ائتلاف وجود دارد از ایرانیان پاکستانی افغانی و فلسطینی و حزب الله که ائتلافی مقدس در برابر حزب الله شیطانی است.

وی گفت: ائتلاف دیگر ترکیبی از ۹۰ کشور در اربعین امسال است، سال قبل از ۶۰ کشور و امسال ۹۰ کشور به طور متحد در اربعین حضور داشته و بیش از ۹۰میلیون در ائتلاف مقدس شرکت کردند که این نوید حرکت قبل از ظهور است که از هر قشری در این  ائتلاف متحدانه حاضر می شوند.

حجت الاسلام سعیدی اذعان داشت: پنجمین نقش جمهوری تبدیل تهدید به فرصت است، با رهبری هوشمند تهدید به فرصت تبدیل می شود اعتلافات ملی اختلافات را کاهش می دهد و پیروزی به ارمغان می آورد.

منطقه امروز فرصتی مغتنم است برای علمای اسلام

نماینده ولی فقیه در سپاه ششمین نقش جمهوری اسلامی را ضعف دشمن دانست و گفت: با شناسایی ضعف ها و روشنگری منطقه و جامعه ایرانی بسیار موثر میتوان در جهت خنثی کردن توطیه ها عمل کرد، هفتمین حرکت این بوده که از شیوه های مختلفی برای مقابله با دشمنان استفاده کنند و این مبارزات بیش از پنچ سال است.

مهم ترین نقش جمهوری اسلامی تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بود

وی مهم ترین نقش جمهوری اسلامی را تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن عنوان کرد و افزود: پیروزی هایی برای حزب الله غزه به وجود آورد که با بهره گیری از قرآن کریم نبرد نابرابر را به نبرد متقارن تبدیل کردند، در اهداف امریکایی ها و اروپایی ها یکی هستند و باید هوشیار و هوشمند باشیم که در این مرحله بدانیم با مشکل باید چکار کنیم.

وی در پایان از کلیه برگزار کنندگان کنگره ۱۲هزار شهید استان آذربایجان غربی تشکر کرد.

انتهای پیام/