مناطق محروم در بلایای طبیعی بیشتر آسیب می‌بینند

عین‌الله شریف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، ضمن اینکه جان باختن جمعی از هم‌وطنان در زلزله اخیر کرمانشاه را تسلیت گفت، اظهار کرد: ساکنان مناطق کم‌برخوردار در مواقع بروز بلایای طبیعی اعم از سیل و زلزله و … بیشتر از سایر اقشار جامعه آسیب می‌بینند.

وی بر لزوم مقاوم‌سازی ابنیه در مناطق روستایی، بخش‌ها و حاشیه شهر همچنین ارائه آموزش کمک‌های اولیه، امداد و نجات تاکید کرد و گفت: به این وسیله می‌توان خسارت‌های جانی را د رچنین نقاطی به حداقل رساند.

نماینده مردم شوط، ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید از مدیریت‌های سنتی در مواقع بحران دوری کرده به تکنولوژی و اطلاعات نوین مجز شد، افزود: زلزله اخیر، حادثه پلاسکو و … زنگ‌ خطرها و هشدارهایی هستند که با عبرت گرفتن از آن باید برای پیشگیری از این قبیل وقایع و کاهش دامنه خسارت‌ها باید وارد عمل شد.

شریف‌پور با بیان اینکه در چنین مواقعی تجربه، ذکاوت و سرعت عمل امدادگر نیز عملیات امداد و نجات را تسریع می‌بخشد، اظهار کرد: تامین تجهیزات مدرن عملیاتی برای تضمین موفقیت فرآیند امدادرسانی ضرورت دارد بنابراین باید از تجهیزاتی سبک‌ و ارگونومیک‌ با قدرت بالا استفاده شود تا ضریب موفقیت در عملیات بالاتر رود ولی این مباحث در کشور ما مغفول مانده است.

انتهای پیام/