مصادره کوچه های بالاشهر ارومیه به نفع پولدارها!

مصادره کوچه های بالاشهر ارومیه به نفع پولدارها!

به گزارش ندای ارومیه، اختصاصی کردن برخی از کوچه های مرفه نشین ارومیه از جمله کوچه های دانشکده توسط ساکنین آن، یکی از جلوه های وجود تبعیض در شهر است.

کافیست تنها یک بار گذرتان به یکی از این کوچه ها بیفتد اولین صحنه ای که با آن برخورد خواهید کرد تابلو های عبور ممنوع و نگهبان کوچه خواهد بود که مانع ورود شما به داخل کوچه خواهند شد.
کوچه هایی که ابتدای آن ها همچون درب ورودی مراکز نظامی توسط نگهبان  ؛ گیت یا زنجیر مسدود شده است و شهروندان اجازه ی دسترسی به این کوچه ها را ندارند مگر اینکه از ساکنان کوچه باشند یا اینکه ورود آنان از طرف ساکنان تایید شود .

این که آیا به طور کلی امکان مسدود کردن کوچه ها وجود دارد و اگر این امکان وجود دارد شرایط مسدود کردن کوچه ها چیست سوالی است که به ذهن بسیاری از شهروندان خطور می کند .

در ارومیه کوچه هایی در مناطق پر تراکم و قدیمی وجود دارد که حتی بیمارستان نیز در آن منطقه وجود دارد و سیل خودروها و هجوم آن ها در درب خانه های مسکونی موجب نارضایتی اهالی مانند اهالی محترم منطقه امام ارومیه نزدیک بیمارستان عارفیان شده ولی مردم صبورانه هیچ ادعایی ندارد .

تغییر قوانیین و یا استفاده ی ابزاری از قوانین به نفع پولدارها نباید رواج یابد .

قوانین موجود در این کوچه ها ی مرفه نشین دانشکده ی ارومیه با قوانین سایر مناطق شهر کلا مغایرت دارد به طوریکه آپارتمان سازی بر خلاف سایر مناطق پنج گانه ارومیه در این کوچه ها ممنوع می باشد و هیچ شخص و یا نهادی اجازه ساخت آپارتمان را ندارد.

هنگام تهیه گزارش نگهبان محله چنان بسوی دوربین خبرنگارما هجوم آورد که کم مانده بود دوربین شکسته شود و بعد عکس های دوربین را به زور در سایه ی عدم قوانین حمایتی لازم از خبرنگاران پاک کرد .

به نظر ساکنین این کوچه ها ساخت آپارتمان باعث سرازیر شدن افراد زیادی به این کوچه ها خواهد شد و همین امر باعث افت شدید قیمت میلیاردی منطقه و صلب آرامش ساکنین آن خواهد شد .

همه ما در هر منطقه و نقطه این شهر که هستیم و زندگی میکنیم باید به این اصل مهم توجه داشته باشیم که کوچه و یا خیابان ملک شخصی ما نمی باشد و بستن و اختصاصی کردن آن نوعی بی قانونی به شمار می آید.

در اصل کوچه یک مکان عمومی است و عبور و مرور از تمامی کوچه های شهر بلا مانع و آزاد می باشد و به همین جهت توافق ساکنان مبنی بر اختصاصی کردن و بستن ان زیر پا گذاشتن حقوق سایر شهروندان می باشد که متاسفانه به سادگی و در مقابل چشمان مسئولین محترم شهرداری زیر پا گذاشته می شود.

با توجه به دادن مجوز آپارتمان سازی در کوچه های ۸ متری و ۶ متری ارومیه امیدواریم مسئولین شهری ارومیه بتوانند جواب روشن و قانع کننده ی داشته باشند .

فرید آرام / سیلوانانیوز